Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Jak zaistnieć w Internecie? 3 wskazówki


Jak zaistnieć w Internecie? 3 wskazówki



28 grudnia 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Internet to bardzo bogate i zróżnicowane środowisko, które ma nam wiele do zaoferowania. Musimy tylko wiedzieć, jak z poszczególnych narzędzi korzystać, a za sprawą Internetu możemy naprawdę zawojować świat. Nie brakuje historii, których bohaterowie wiedli spokojne statystyczne życie, a dzięki możliwością Internetu, dziś po paru latach są określani mianem gwiazd, celebrytów, influencerów itp. Można powiedzieć, że takie samo zjawisko istnieje w środowisku stron internetowych, sklepów e-commerce i wszystkich innych gałęzi Internetu. Z tego względu warto zastanowić się przez chwilę… Jak zaistnieć w Internecie?

Co zrobić, aby zaistnieć w Internecie? – zacznij od siebie

Bez względu na to, w jakich kręgach chcesz się “wybić”, czy też zyskać grono sympatyków itp., pierwszą i najważniejszą rzeczą jest rozpoczęcie działań na “własnym podwórku”. Co to znaczy? Przede wszystkim określ sobie swoje własne cele. Tylko na razie w bardzo podstawowej formie. 

Spróbuj odpowiedzieć sobie na pytania, które później możesz otrzymać od swoich odbiorców, w mniej lub bardziej precyzyjnej formie. Bez przygotowania, mogą one być po prostu niewygodne, a nie odpowiadanie na pytania odbiorców, tylko szkodzi Twojemu wizerunkowi, który powinien być nieskazitelny. Jakie to mogą być pytania?


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

  • Dlaczego chcesz zaistnieć?
  • Jaki masz w tym wszystkim cel?
  • Do jakich osób kierujesz swoje działanie?
  • Co ma być Twoim znakiem rozpoznawczym?
  • Z czego chcesz być znany?

Tego typu pytania to absolutna podstawa. Bez nich nie ruszysz z miejsca. Warto nadmienić, że są to tylko przykłady w celu zobrazowania tego, co musisz przemyśleć, zanim cokolwiek zaczniesz robić. Równie istotne mogą być odpowiedzi na to: w czym jesteś dobry, jakie masz zainteresowania itp. Bez względu na to, czy chcesz zaistnieć w Internecie, aby zostać influencerem, czy podbić rynek e-commerce – musisz zacząć od siebie.

Przeczytaj również  Marketing terytorialny - na czym polega?

Marketing internetowy – jako klucz do zaistnienia w Internecie

Jeśli przeprowadziłeś ze sobą wywiad, możemy przejść do bardziej szczegółowych rzeczy. W artykule skupimy się na bardziej technicznych i podstawowych aspektach zaistnienia w Internecie. Co to oznacza? Przede wszystkim to, że absolutną podstawą jest Twoja własna strona internetowa. Powinieneś zatem zająć się jej stworzeniem. Obojętnie czy zrobisz to w celu założenia sklepu internetowego, czy też prowadzenia bloga. Bez własnej strony w Internecie, daleko nie zajedziemy.

Jak już wiesz lub się domyślasz, założenie strony internetowej wcale nie należy do najprostszych czynności i na pewno będziesz musiał poświęcić trochę czasu temu zagadnieniu. Wybór hostingu, oprogramowania, domeny itp. Na szczęście wszelkie istotne informacje, niezbędne do założenia strony internetowej, znajdziesz na naszym blogu. Co zrobić dalej?

  • Jakość

Jeśli chcesz zaistnieć w Internecie, musisz na nią postawić. Chociażby z tego względu, że Internauci bardzo szybko, wszystko weryfikują i nie uchronisz się przed ich sądnym spojrzeniem. Jeśli stworzenie własnej strony internetowej o odpowiedniej jakości, okaże się dla Ciebie zbyt trudne. Postaw na profesjonalistów i zleć nam wykonanie Twojej strony. Dodatkowo doradzimy Ci w innych, bardzo ważnych aspektach związanych z zaistnieniem w Internecie.

  • Widoczność

Jeśli masz już stronę internetową. Musisz teraz zadbać o jej widoczność. Jak to zrobić? Najlepszą i najbardziej uniwersalną metodą jest oczywiście pozycjonowanie stron.

Zacznij od najprostszych czynności optymalizacyjnych, a to już może dać Ci naprawdę wiele możliwości. Dzięki odpowiedniej strategii SEO, Twoja strona będzie wysoko w wynikach wyszukiwania i po prostu dasz się zauważyć, a to jest przecież najważniejsze, aby zyskać odpowiedni rozgłos, prawda?

Przeczytaj również  Owned media w marketingu - czym są?

Pomocne w tym celu mogą być także działania content marketingowe. Jeśli będziesz tworzył treść o odpowiedniej jakości zarówno dla użytkowników, jak i dla robotów wyszukiwarek, to w szybkim czasie uzyskasz naprawdę dobrą widoczność w Internecie.

Jeśli masz dobrą jakościowo stronę, w której wdrażasz strategię SEO, kolejnym krokiem powinna być wielokanałowość Twojego przekazu. Określając to, do kogo chcesz kierować swoje internetowe treści, wyznaczyłeś swoją grupę docelową.

Teraz musisz określić, gdzie Twoi odbiorcy są dostępni w największym stopniu. Strona internetowa jest rdzeniem Twojej działalności, natomiast aby zwiększyć jej efektywność, a tym samym szybciej zyskać rozgłos – musisz prowadzić działania wielokanałowo. 

Odpowiednim ruchem będą oczywiście social media. W zależności od Twojej sytuacji, wybierz najbardziej odpowiednie medium społecznościowe, na pewno znajdziesz coś dla siebie spośród np. Facebooka, Instagrama, LinkedIna, TikToka, YouTube’a itp. Działania w poszczególnych social mediach, będą sprowadzały się przede wszystkim do budowania solidnej marki osobistej i działań wizerunkowych.

Jak zaistnieć w Internecie? – kilka słów na koniec

Istnieje wiele sposobów na zaistnienie w Internecie, co do tego nie ma wątpliwości. Na jaki z nich się zdecydujemy, powinno być podyktowane przede wszystkim naszą sytuacją. Powinniśmy odpowiednio przeanalizować to, dlaczego chcemy zaistnieć w Internecie, a dopiero później podjąć konkretne działania.

Bez względu na naszą decyzję, najbardziej uniwersalnym sposobem będzie rozpoczęcie działań od własnej strony internetowej. Jeśli będzie spełniała wszystkie niezbędne standardy, będzie ona najlepszym rdzeniem naszej działalności w tym środowisku, bez względu na rodzaj naszych usług, cel, grupy odbiorców itp.

Zaistnienie w Internecie będzie w dużej mierzę polegało na działaniach wizerunkowych. Bez względu na to, czy chcemy zbudować rozpoznawalną firmę, będącą liderem na rynku, czy też postawić na swój własny wizerunek. Wszystko sprowadza się do tego, aby zbudować silną markę, która będzie rozpoznawalna i ceniona w środowisku internetowym.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak zaistnieć w Internecie? [3 wskazówki]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.