Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Co to jest Key Visual?


Co to jest Key Visual?



2 grudnia 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Jednym z fundamentów osiągnięcia sukcesu w biznesie jest po prostu mocna marka, jej popularność, rozpoznawalność, to jak kojarzą ją odbiorcy itp. Firmy prześcigają się w coraz to ciekawszych pomysłach, które mają na celu polepszenie wspomnianych parametrów. Są to elementy budowania marki, czyli tzw. brandingu, na który składa się m.in. identyfikacja wizualna. W dużej mierzę od niej zależy odbiór brandu przez użytkowników. Jego istotnym elementem jest tzw. key visual.

Czym jest key visual?

Key visual będąc częścią identyfikacji wizualnej marki, najczęściej będzie elementem graficznym. Samo sformułowanie można tłumaczyć jako wizualny klucz. Ma na celu umożliwienie m.in. spójnych działań, a także ułatwienie zapamiętywania marki przez odbiorców. Można go przyrównać do wiodącego motywu literackiego, który będzie się przejawiał we wszystkich, a przynajmniej w większości z działań podejmowanych przez markę.

Key visual a logo marki – różnica

Tak przedstawiony element graficzny, może przypominać po prostu logo. Jednak key visual nie jest tym samym. Nawet nie musi wprost nawiązywać do logo marki. Ważne jednak, aby był on zaprojektowany, najlepiej przez tego samego grafika, a przynajmniej w tym samym czasie. Zapewni to spójność pomiędzy tymi elementami. Jak je rozróżnić? 


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Key visual będzie spoiwem brandingu i ogólnie działań marketingowych, komunikacyjnych itp. Będzie miał na celu zwiększenie rozpoznawalności, nawet gdy będzie występował w odosobnieniu. Logo natomiast będzie podstawą, fundamentem brandingu, jego sercem.

Przeczytaj również  4 narzędzia do tworzenia prezentacji. Jak zrobić ciekawą prezentacje?

Jak rozpoznać key visual?

Key visual będzie przede wszystkim współtworzył identyfikację wizualną marki, będzie jej spoiwem i występował będzie najczęściej we wszystkich komunikatach. Klucz wizualny marki powinien być prosty oraz zrozumiały dla odbiorców, a także unikalny dla każdej marki. Rozpoznać key visual można najprościej przez obserwację. Na co zwracać uwagę?

  • Zdjęcia – fotografie, grafiki, infografiki publikowane przez markę, będą do siebie podobne pod względem przekazywanych emocji, kolorów, pomysłu itp.
  • Typografia – aby wszystko zachowywało spójność, marki stosować będą te same czcionki, ich wielkości itp.
  • Układ – chodzi o ułożenie grafik względem tekstu. Key visual będzie posiadał jasno określone zasady jak powinien być umieszczany itp.
  • Element graficzny – jeden, konkretny, który jest powtarzany w każdych komunikatach marki.

Chodzi o to, że key visual nie musi zawierać wszystkich elementów jednocześnie. Klucz wizualny marki, może przejawiać się na podstawie np. samej kolorystyki oraz typografii. Jak to możliwe? Zamieszczając np. reklamę, która będzie zawierała kolory kojarzone z daną marką i specyficzną czcionkę. Nie będzie musiała zawierać logo, aby odbiorcy wiedzieli do kogo należy ta konkretna reklama. Jest to swego rodzaju unikalny styl marki.

Popularne przykłady key visual

Key visual najlepiej będzie przedstawić na przykładach. To rozwieje wszelkie wątpliwości co do tego, czym jest klucz wizualny marki. Warto posłużyć się tymi najbardziej popularnymi, z którymi bez wątpienia mieliśmy styczność:

  • Heyah – firma jest często wymieniana jako majstersztyk brandingu. Wchodząc z impetem na rynek, prowadząc odważną komunikację, a także wykorzystując key visual – czerwoną łapę. Wszelkiego rodzaju reklamy, billboardy, plakaty, video, wszędzie występowała czerwona łapa. W video marki dokonywano nawet jej personifikacji. Dla marki był to właśnie key visual.
  • Rolling Stones – wystarczy wypowiedzieć nazwę kapeli, a dla wielu osób, pierwszym co zobaczą będzie “wywalony jęzor”. Można wypowiadać się o tym znaku w samych superlatywach, ale najistotniejsze jest to, że ten znak również rozpatruje się nie jako logo, a właśnie key visual.
  • Wedel – sympatyczny chłopczyk i zabawna zebra, brzmi znajomo? W reklamach marki od paru lat niezmiennie występuje ten duet, który “bawi i uczy”. Znaleźć go możemy także na grafikach, opakowaniach produktów itp. 
  • Danone – z charakterystycznym “małym głodem”. Obecnie marka odeszła od tego projektu, jednak był to niewątpliwie key visual, który doczekał się własnych, różnego rodzaju gadżetów, opierano na nim reklamy marki itp.
  • Milka – tej Pani nie trzeba przedstawiać. Fioletowa krówka jest bardzo mocno rozpoznawalna i jest właśnie key visual marki. Jako ciekawostkę można powiedzieć, że Milka jakiś czas temu zastrzegła sobie prawa do wykorzystywanego przez markę konkretnego odcienia fioletu.
Przeczytaj również  Ścieżka zakupowa - jak ułatwić ją klientowi?

Podsumowanie

Key visual można tłumaczyć jako klucz wizualny. Jest elementem łączącym całą działalność komunikacyjną marki, który ma za zadanie nadawać im spójności oraz ułatwić zapamiętywanie wśród odbiorców. Warto pamiętać, że nie musi być tylko i wyłącznie jakimś elementem graficznym, ale może przejawiać się na poziomie połączenia kolorów i typografii. Dobry key visual powinien być unikalny, żeby mógł spełniać swoje zadania. Powinien być tym, czym fioletowa krówka jest dla milki. 


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Co to jest Key Visual?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.