Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Bezpieczeństwo marki w Internecie – Brand Safety


Bezpieczeństwo marki w Internecie – Brand Safety



14 grudnia 2021 (Zaktualizowano: 26 lutego 2022) 6-8 min. czytania

Bezpieczeństwo jest bardzo ważnym elementem nie tylko prowadzenia biznesu, ale w życiu każdego z nas. Jednak w przypadku działań internetowych przez ogrom tego zjawiska, naturalną koleją rzeczy jest, że jesteśmy narażeni na różnego rodzaju niebezpieczeństwa. Od ataków hakerskich, po często nieświadome straty wizerunkowe. Dlatego coraz częściej mówi się o tzw. brand safety w kontekście działań internetowych.

Czym jest brand safety?

Mówiąc najprościej, brand safety możemy określić jako utrzymywanie bezpieczeństwa marki i jej reputacji. Z tym, że będziemy używać tego sformułowania zazwyczaj w kontekście działań reklamowych w Internecie. Oznacza to, że jeśli np. prowadzimy kampanie w Google Ads, to za sprawą brand safety, nie będziemy pojawiać się w niepożądanych przez nas miejscach, czyli tzw. złym kontekście.

Brand safety – treści niepożądane

Aby lepiej zrozumieć czym jest brand safety, zastanówmy się przez chwilę nad tym, czym są tak naprawdę treści niepożądane. Oczywiście w przypadku każdej firmy, będą one nieco inaczej wyglądały. Być może Twoja branża wręcz wymaga, pojawienia się Twoich reklam w pobliżu jednych z treści niepożądanych. Jednak skupmy się na uogólnieniu, aby lepiej zrozumieć samo brand safety.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

W treściach niepożądanych chodzi przede wszystkim o to, że będzie to takiego rodzaju content, który może wpłynąć negatywnie na naszą markę. Oznacza to, że np. prowadząc internetową kwiaciarnie, raczej nie będziesz chciał, aby reklama Twojej firmy, pojawiła się na stronie, gdzie treści poruszają tematykę hazardu, nałogów, erotyki itp. Co jeszcze można zaliczyć do treści niepożądanych?

  • przemoc,
  • ksenofobię,
  • profanację,
  • tematy wrażliwe społecznie,
  • fake newsy,
  • pornografię,
  • treści pirackie,
  • szeroko pojęte treści zabronione.
Przeczytaj również  Projektowanie cross-selling i up-selling w ecommerce

Jeśli Twoja reklama pojawiłaby się w zestawieniu z tego typu treściami, często będzie to po prostu źle odebrane, a przede wszystkim taka reklama będzie osadzona w złym kontekście i raczej nie przyniesie zysków w postaci konwersji. W brand safety chodzi więc o to, aby Twoje reklamy pojawiały się tylko w kontekście takich treści, które będą wspierały ogólny przekaz Twojej firmy, czyli były z nim spójne.

Jak możemy zacząć stosować brand safety?

Trzeba powiedzieć, że jest kilka sposobów, które pomogą nam wyświetlać nasze reklamy tylko w dobrym kontekście. Na samym początku, musimy przede wszystkim określić to jakiego rodzaju treści będą nieodpowiednie w naszym przypadku. Poza tymi najbardziej oczywistymi, mogą być także jakieś inne zmienne, które w Twojej branży będą się po prostu źle kojarzyć. Poza tym, możemy skupić się na:

  • Whitelisty i blacklisty – w najprostszym ujęciu, są to dobre oraz złe listy serwisów dla naszej kampanii reklamowej. Określając je, wskazujemy na jakich stronach nasze treści będą mogły się pojawiać, a na których nie. Jest to druga podstawowa forma działania w zakresie brand safety.
  • Narzędzia – być może narzędzia, które wykorzystujesz oferują jakieś zabezpieczenia, przed wyświetlaniem się Twoich reklam w niekorzystnym kontekście. Powiemy więcej, najprawdopodobniej tak jest. Jeśli jednak będzie się wiązało to z dodatkowymi opłatami, zawsze warto porównać oferty na rynku, być może w tej samej cenie, otrzymamy więcej funkcjonalności itp.
  • Elastyczność – zbyt restrykcyjne podejście, może doprowadzić do znaczących wzrostów kosztów kampanii reklamowej, a to może oznaczać, że przestanie ona być opłacalna. Dlatego warto podejść do tematu brand safety z odpowiednią porcją wiedzy i dać sobie czas na dokładny research. Zbyt pochopne działania, mogą się po prostu okazać nieopłacalne.
Przeczytaj również  Pozycjonowanie produktu przed rozpoczęciem sprzedaży

W kontekście brand safety ważne są jeszcze inne kwestie. Należy pamiętać o monitorowaniu sytuacji naszych reklam, raportowaniu jeśli jest to konieczne itp. Jeśli pomimo naszych usilnych starań, nasza reklama wyświetli się w niepożądanym kontekście, to nasze starania spełzną na niczym. Dlatego jeśli nie jesteśmy pewni naszej skuteczności, to powinniśmy skontaktować się z profesjonalistą w tym temacie.

Podsumowanie

Brand safety to najprościej mówiąc bezpieczeństwo naszej marki. Sprowadza się ono do wyświetlania naszych reklam, tylko we właściwym kontekście. Będą to więc działania, skupiające się na zachowaniu spójności w naszej strategii marketingowej, która jest naprawdę istotna. Działania z zakresu brand safety mają zapewnić nam nie tylko skuteczność reklamy, ale także pozwolą zachować “dobre imię” marki w oczach odbiorców.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Bezpieczeństwo marki w Internecie - Brand Safety"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.