Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Agencja marketingowa 360° – czym się zajmuje?


Agencja marketingowa 360° – czym się zajmuje?



11 listopada 2021 (Zaktualizowano: 3 stycznia 2023) 6-8 min. czytania

W dzisiejszych czasach każda firma, bez względu na branże, powinna dbać o swoją widoczność. Przede wszystkim z uwagi na konkurencję, która nigdy nie śpi. Warto przy tym zaznaczyć, że widoczność marki nie ogranicza się tylko do wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania w Internecie. Social media, telewizja, prasa, radio – możliwości dotarcia do odbiorców w dzisiejszych czasach jest naprawdę mnóstwo. A wszystkiemu temu może zaradzić agencja 360°.

Czym jest agencja 360 stopni?

Pojęcie agencji 360° jest ściśle powiązane z marketingiem 360 stopni (360 Degree Marketing). Mówiąc najogólniej agencja 360 stopni zajmuje się działaniami marketingowymi wielokanałowo. Zatrudnienie jednej agencji wiąże się przede wszystkim z tym, że nie musimy martwić się o brak spójności i integracji naszych działań w różnych kanałach komunikacyjnych. Agencja 360 stopni wszystkim tym się zajmie. 

Jakie działania podejmuje agencja 360 stopni?

Agencja 360 stopni prowadząc swoje działania wielokanałowo ma do dyspozycji obecnie naprawdę wiele do zaoferowania. Co wchodzi w zakres kompetencji tego typu agencji?


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Przede wszystkim strony internetowe firm, to interaktywne i wielofunkcyjne wizytówki, które powinny być odpowiednio zadbane i dopieszczone. Wiele agencji 360 stopni będzie oferowało działania z zakresu SEO, dzięki którym Twoje strona internetowa będzie znajdowała się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. Co więcej, poza optymalizacją stron pod kątem SEO, agencja 360 stopni będzie zajmowała się szeroko rozumianym UX (User Experience) oraz kampaniami internetowymi typu Google Ads.

Przeczytaj również  Wspieranie konwersji w ecommerce

W dzisiejszych czasach media społecznościowe posiadają ogromną moc. Są z nami praktycznie na każdym kroku, dlatego posiadanie i sprawne prowadzenie profili firmowych na serwisach typu Facebook, Instagram lub LinkedIn, jest bardzo ważne. Agencja 360 stopni również oferuje swoje usługi w tym zakresie. Te działania wpłyną pozytywnie na widoczność Twojej marki, szczególnie wśród młodszych użytkowników, którzy sprawniej posługują się wszelkiego rodzaju social mediami.

  • Marketing bezpośredni

Agencje 360 stopni prowadzą również działalność z zakresu marketingu bezpośredniego. Przeprowadzając analizę grup odbiorców, agencje 360 stopni posiadają olbrzymie bazy danych opisujących poszczególne grupy docelowe. Dzięki temu nasze komunikaty będą mogły być dopasowane do odbiorców, będziemy mogli przez to przewidzieć zachowania klientów.

Aby oddać całą prawdę należy podkreślić, że zdecydowana większość działań, które prowadzi agencja marketingowa 360 stopni, będą sprowadzały się do kreowania wizerunku. Agencja SEO w sposób specjalistyczny koncentruje się na działaniach internetowych. Różnica więc polega na tym, że agencje marketingu internetowego, posiadają większy wachlarz możliwości w zakresie pozycjonowania stron internetowych, a także ich optymalizacji. Gdy chcemy się skupić na kreowaniu wizerunku i popularyzacji wiedzy na temat naszych produktów, wtedy lepszym wyborem będzie agencja 360 stopni.

Jak wybrać agencję 360 stopni?

Na rynku dostępnych jest wiele ofert agencji 360 stopni. Wiemy już, że nie jest to najlepszy wybór w każdym możliwym przypadku. Zatem warto zaznaczyć, czym trzeba się kierować przy wyborze agencji 360 stopni:

  • Kompleksowość – przede wszystkim, jeśli agencja 360 stopni będzie posiadała np. ofertę dotyczącą tylko Social Media Marketingu – to nie jest to agencja 360, nie dajmy się oszukać. Będzie mogło się to sprowadzać do sztucznego podwyższania cen usług, więc tego typu agencje, należy od razu odrzucić.
  • Doświadczenie – jeśli to możliwe, sprawdź doświadczenie agencji w branży. Najlepiej jeśli miałbyś możliwość sprawdzenia specjalistów pracujących w agencji 360 stopni. Rynek marketingu bardzo szybko się zmienia, w dużej mierze przez to, że jest ściśle związany z Internetem, dlatego doświadczenie jest kluczowe.
  • Bazy danych – agencja 360 stopni powinna posiadać własne lub mieć wykupione dostępy do baz danych. Tylko na tej podstawie, współpraca z agencjami 360 stopni ma w ogóle sens.
Przeczytaj również  Ile kosztuje reklama w gazecie?

Podsumowanie

Agencja 360 stopni charakteryzuje się tym, że swoje działania prowadzi wielokanałowo i kompleksowo. Podejmując współpracę mamy pewność, że nasze działania promocyjne będą spójne, co jest bardzo istotne we współczesnym świecie. Agencje 360 stopni to swoiste skupisko specjalistów, dzięki czemu podejmujesz współpracę z jedną agencją, a nie np. trzema różnymi. Pozwala to na pewien porządek i brak ewentualnych nieporozumień w komunikacji firmy. Warto jednak pamiętać, że agencje SEO w bardziej specjalistycznym ujęciu podchodzą do tematyki SEM i wszystko jest zależne od tego czego potrzebujemy. Działania agencji 360 stopni zazwyczaj sprowadzają się do działań wizerunkowych.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Agencja marketingowa 360° - czym się zajmuje?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *