Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Certyfikaty dla firm – jakie warto mieć? Ranking certyfikatów


Certyfikaty dla firm – jakie warto mieć? Ranking certyfikatów



15 listopada 2021 (Zaktualizowano: 3 stycznia 2023) 6-8 min. czytania

W dzisiejszych czasach na pewno spotkałeś się z różnymi sformułowaniami typu certyfikat jakości, rzetelności, obsługi klienta itp. Istnieją firmy, które za opłatą wystawiają tego typu zaświadczenia zapewniając, że będzie wiązało się to z wieloma różnymi benefitami. 

Najważniejsze jest jednak to, że nasza firma posiada certyfikat potwierdzający posiadanie wzorowych cech. Wpływa to przede wszystkim pozytywnie na nasz wizerunek, jednak nie zawsze są to istotne certyfikaty. Czym się więc kierować?

Certyfikaty dla firm – rynek komercyjny

Certyfikaty dla firm potwierdzające naszą rzetelność są istotne przede wszystkim z uwagi na konkurencyjność. Jest to działanie o podłożu psychologicznym. Konsumenci, którzy np. przeglądają naszą stronę i widząc na niej różnego rodzaju certyfikaty, wyrobią sobie dużo lepszą opinię na temat naszej firmy. Zdecydowana większość odbiorców, nie będzie weryfikowała prawdziwości samego certyfikatu, uznając za pewnik, że sam certyfikat musi być rzetelny.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Tak powstały mechanizm doprowadził do tego, że rynek certyfikatów firmowych został zdominowany przez firmy komercyjne. Sprowadza się to do tego, że zamiast faktycznie przeprowadzanych plebiscytów lub rankingów dotyczących poszczególnych cech firmy, dużą część certyfikatów można uzyskać jedynie wnosząc roczną opłatę. Nie oznacza to jednak, że nie istnieją prawdziwe certyfikaty, które faktycznie potwierdzają rzetelność naszych działań.

Przeczytaj również  Ranking przeglądarek internetowych 2023

Certyfikaty dla firm – oznakowania prawne

W Polsce najważniejsze certyfikaty dla firm pod względem prawnym mają specjalne oznaczenia. Możemy tutaj wyróżnić dwie grupy rzetelnych certyfikatów. Będą to:

  • Certyfikaty PN – są to Polskie Normy, które wskazują, że dany produkt spełnia wymagania zapisane w ustawie o normalizacji. Certyfikat PN daje gwarancję, że zostało przeprowadzone postępowanie w celu sprawdzenia, czy konkretny wyrób, usługa, proces itp., gwarantuje odpowiednią jakość. Znak PN można uzyskać jedynie za pośrednictwem PKN – Polskiego Komitetu Normalizacyjnego.
  • Certyfikaty CE – aby uzyskać certyfikat Unii Europejskiej, nie trzeba być obywatelem kraju członkowskiego. Oznakowanie CE świadczy o zgodności produktu z normami Unii Europejskiej, które zapewniają o bezpieczeństwie dla środowiska, zdrowia i życia. Jeśli chcemy eksportować nasze towary do UE, musimy zdobyć taki certyfikat. Zatem jeśli będziemy mieszkać w Chinach i chcemy swoje towary eksportować do krajów UE, musimy spełnić normy i oznakować nasz produkt certyfikatem CE.

Istnieje wiele organów, które sprawdzają produkty pod kątem zgodności z wyżej wymienionymi normami, ponieważ oznakować produkt można w sposób nielegalny. Są jednak wyznaczone za to wysokie kary, zatem bez prawidłowo uzyskanego certyfikatu, nie opłaca się zamieszczać oznakowań typu PN lub CE.

Certyfikaty dla firm – certyfikaty komercyjne

Certyfikaty prawne są najważniejszymi i wymaganymi do ogólnego funkcjonowania na rynku. Jednak certyfikacji komercyjnych jest znacznie więcej i trudno może być rozpoznać te właściwe. Dlatego przyjrzyjmy się kilku przykładowym certyfikatom, o których uzyskanie, naprawdę warto się starać:

  • Certyfikat Wiarygodności Biznesowej
Przeczytaj również  Co to jest User Generated Content

Certyfikat przeprowadzany przez firmę Bisnode, która posiada ugruntowaną pozycję na rynku analitycznym posiadając ogromne bazy danych. Certyfikat Wiarygodności Biznesowej jest dobrym sposobem na potwierdzenie mądrego systemu zarządzania finansami w naszym przedsiębiorstwie i może zachęcać potencjalnych inwestorów do współpracy z nami.

  • Rzetelna Firma

Ten certyfikat dla firm wydawany jest przez KRD BIG SA. Na podstawie danych z Krajowego Rejestru Długów, przyznaje się certyfikat jeśli dany podmiot nie ma problemów finansowych. O jego uzyskanie mogą się starać firmy, które działają minimum od 6 miesięcy. Warto zaznaczyć, że jeśli w naszych dokumentach aplikacyjnych zostaną wykryte rażące błędy to zostaniemy wykluczeni z programu.

  • Laur Wiarygodności

Pomimo, że jest to certyfikat komercyjny, cieszy się on szacunkiem w środowisku biznesowym. Wyróżnia on firmy, które szanują zasady konkurencji i wyróżniają się wysokimi standardami wobec swoich klientów. Samo przystąpienie do procesu weryfikacji jest bezpłatne i sprawdza się w nim m.in. opinie dotyczące firmy. Jednak gdy nasz wniosek zostanie rozpatrzony pozytywnie, otrzymujemy Laur Wiarygodności dożywotnio, pod warunkiem wniesienia opłaty.

Podsumowanie

Istnieje bardzo wiele różnych certyfikatów dla firm, które mają za zadanie wyróżnić nas na tle konkurencji i uwiarygodnić nasze dobre cechy w oczach odbiorców. Warto pamiętać o istnieniu norm prawnych, które są niezbędne w kontekście np. podejmowania działań eksportowych. Są to normy PN oraz CE. Rynek certyfikatów dla firm jest jednak zdominowany przez podmioty komercyjne. Warto zaznaczyć, że istnieje kilka ważnych certyfikatów komercyjnych, których przyznanie naprawdę coś znaczy.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Certyfikaty dla firm - jakie warto mieć? Ranking certyfikatów"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *