Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Słownik SEO


Słownik SEO



23 września 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych są obszarami dość specjalistycznymi, w których używa się słownictwa znanego tylko wąskiemu gronu osób obeznanych w temacie. Jeśli chcesz poznać część nomenklatury SEO, SEM i marketingu internetowego, przeczytaj poniższe zestawienie wraz z objaśnieniami.

Anchor

Anchor to treść linku, którą umieszcza się w ramach znacznika <a href=„http//:wwwprzykładowy-adres.pl”>anchor</a> i pod którą ukrywa się odnośnik do wskazanej strony internetowej.

Black hat

Black hat to strategia pozycjonowania i optymalizacji stron WWW, która polega na podejmowaniu działań niezgodnych z wytycznymi wyszukiwarek internetowych (głównie Google) w celu podwyższenia pozycji witryny w wynikach wyszukiwania na daną frazę. Strategia black hat bazuje m.in. na pozyskiwaniu dużej ilości linków z mało wartościowych stron, ukrywaniu treści, mocnym nasyceniu tekstu słowami kluczowymi czy kupowaniu odnośników.

Przeczytaj również  Adres URL - co to jest i jak powinien wyglądać?

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Buzz marketing

Buzz marketing to rodzaj działań podejmowanych w Internecie polegających na zachęceniu użytkowników do dyskutowania o danym produkcie, usłudze czy osobie. Założeniem tego rodzaju promocji w Sieci jest to, żeby użytkownicy z własnej woli rozmawiali na pożądany temat i pozytywnie wypowiadali się o jakiejś marce, dlatego działania z obszaru buzz marketingu powinny być subtelne i nienachalne.

Długi ogon (long tail)

Długi ogon to założenie, które mówi, że warto zbierać ruch, którego źródłem są rzadko wyszukiwane frazy. W związku z tym należy pozycjonować witrynę nie tylko na główne, podstawowe słowa kluczowe, ale również na frazy poboczne, a nawet takie, które pozornie mogą się wydawać nieinteresujące.

Duplicate content

Duplicate content to nic innego jak treść skopiowana albo z innej, zewnętrznej witryny, albo w ramach jednej strony. W obu przypadku duplicate content jest niezalecany przez Google i może negatywnie wpływać na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Przeczytaj również  Semantyka HTML - jak poprawnie stosować?

SERP

SERP (Search Engine Results Page) to nic innego jak po prostu wyniki wyszukiwania dla danej frazy.

UX (user experience)

UX, czyli user experience, to ogół doświadczeń i wrażeń, jakie użytkownik wynosi z korzystania z danej strony czy aplikacji. Składają się na nie wszystkie elementy tworzące witrynę, zarówno te widoczne dla użytkownika, jak i ukryte.

White hat

Strategia white hat jest przeciwieństwem black hat, a więc opiera się o działania zgodne z wytycznymi dla webmasterów i nie zakłada ich łamania. Bazuje zatem na naturalnym pozyskiwaniu linków, prawidłowej optymalizacji i powolnym budowaniu autorytetu, marki oraz rozpoznawalności witryny.

Zaplecze

Zaplecze to zestaw stron internetowych stworzonych przez pozycjonera w celu umieszczania na nich linków prowadzących do pozycjonowanej witryny, co ma na celu poprawienie jej pozycji w wynikach wyszukiwania.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Słownik pojęć SEO / SEM"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *