Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Słownik SEO


Słownik SEO



23 września 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych są obszarami dość specjalistycznymi, w których używa się słownictwa znanego tylko wąskiemu gronu osób obeznanych w temacie. Jeśli chcesz poznać część nomenklatury SEO, SEM i marketingu internetowego, przeczytaj poniższe zestawienie wraz z objaśnieniami.

Anchor

Anchor to treść linku, którą umieszcza się w ramach znacznika <a href=„http//:wwwprzykładowy-adres.pl”>anchor</a> i pod którą ukrywa się odnośnik do wskazanej strony internetowej.

Black hat

Black hat to strategia pozycjonowania i optymalizacji stron WWW, która polega na podejmowaniu działań niezgodnych z wytycznymi wyszukiwarek internetowych (głównie Google) w celu podwyższenia pozycji witryny w wynikach wyszukiwania na daną frazę. Strategia black hat bazuje m.in. na pozyskiwaniu dużej ilości linków z mało wartościowych stron, ukrywaniu treści, mocnym nasyceniu tekstu słowami kluczowymi czy kupowaniu odnośników.

Przeczytaj również  Optymalizacja plików PDF pod SEO

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Buzz marketing

Buzz marketing to rodzaj działań podejmowanych w Internecie polegających na zachęceniu użytkowników do dyskutowania o danym produkcie, usłudze czy osobie. Założeniem tego rodzaju promocji w Sieci jest to, żeby użytkownicy z własnej woli rozmawiali na pożądany temat i pozytywnie wypowiadali się o jakiejś marce, dlatego działania z obszaru buzz marketingu powinny być subtelne i nienachalne.

Długi ogon (long tail)

Długi ogon to założenie, które mówi, że warto zbierać ruch, którego źródłem są rzadko wyszukiwane frazy. W związku z tym należy pozycjonować witrynę nie tylko na główne, podstawowe słowa kluczowe, ale również na frazy poboczne, a nawet takie, które pozornie mogą się wydawać nieinteresujące.

Duplicate content

Duplicate content to nic innego jak treść skopiowana albo z innej, zewnętrznej witryny, albo w ramach jednej strony. W obu przypadku duplicate content jest niezalecany przez Google i może negatywnie wpływać na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Przeczytaj również  Narzędzia do mierzenia szybkości strony internetowej

SERP

SERP (Search Engine Results Page) to nic innego jak po prostu wyniki wyszukiwania dla danej frazy.

UX (user experience)

UX, czyli user experience, to ogół doświadczeń i wrażeń, jakie użytkownik wynosi z korzystania z danej strony czy aplikacji. Składają się na nie wszystkie elementy tworzące witrynę, zarówno te widoczne dla użytkownika, jak i ukryte.

White hat

Strategia white hat jest przeciwieństwem black hat, a więc opiera się o działania zgodne z wytycznymi dla webmasterów i nie zakłada ich łamania. Bazuje zatem na naturalnym pozyskiwaniu linków, prawidłowej optymalizacji i powolnym budowaniu autorytetu, marki oraz rozpoznawalności witryny.

Zaplecze

Zaplecze to zestaw stron internetowych stworzonych przez pozycjonera w celu umieszczania na nich linków prowadzących do pozycjonowanej witryny, co ma na celu poprawienie jej pozycji w wynikach wyszukiwania.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Słownik pojęć SEO / SEM"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *