Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Co to jest slogan reklamowy i jak go stworzyć?


Co to jest slogan reklamowy i jak go stworzyć?



9 listopada 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Być może niedawno zastanawiałeś się (lub nadal to robisz) nad własnym sloganem reklamowym. Nietrudno jest się poddać w tej kwestii, ponieważ po prostu trudno jest stworzyć dobrze zaprojektowany i skuteczny slogan reklamowy. Nie warto jednak zupełnie odrzucać tej idei, ponieważ jest to niezwykle potężne narzędzie marketingowe.

Czym właściwie jest slogan reklamowy?

“…. bielsze nie będzie” – to tylko przykład, który pokazuje oddziaływanie dobrego sloganu reklamowego. Nie trzeba podawać nazwy marki, ani nawet pokazywać jej loga. Mówimy jedno hasło lub zdanie i wiemy z kim mamy do czynienia. Tym właśnie jest slogan reklamowy – krótki komunikat, który zawiera wartości używane przez firmę w życiu codziennym. Zatem “just do it”.

Korzyści wynikające ze sloganu reklamowego

Jeśli sama odpowiedź na pytanie – czym jest slogan reklamowy – nie przekonała Cię, warto zatem uzmysłowić sobie korzyści wynikające z jego posiadania. Na pewno uznasz, że poświęcony czas, a także ewentualne środki finansowe, po prostu okażą się być opłacalne.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

  • Slogan reklamowy – komunikacja

Slogan reklamowy w bardzo przystępny sposób może przedstawić to czym Twoja firma się zajmuje. Może on kojarzyć się z Twoją branżą, jeśli np. nazwa Twojej marki, nie we wszystkich zakątkach świata będzie bezpośrednio do niej prowadzić. Slogan reklamowy będzie nakierowywał odbiorców, kim tak naprawdę jesteś.

  • Slogan reklamowy – świadomość
Przeczytaj również  Passion tribes w marketingu

O tym, że świadomość marki w jej grupie docelowej jest istotna, nie trzeba już przekonywać. Ludzie z natury wolą to co znają. Więc jeśli nasz slogan reklamowy, wpłynie na zwiększenie świadomości wśród odbiorców, przełoży się to bezpośrednio na obroty w naszej firmie. Na sklepowej półce mając do wyboru nawet nieco droższy produkt, ale znany – częściej będziemy skłonni wybrać produkt, którego jesteśmy pewni.

  • Slogan reklamowy – gra słów

Pożądane jest, aby Twój slogan reklamowy był swego rodzaju grą skojarzeń. Trzeba być jednak niezwykle precyzyjnym, aby po prostu nie strzelić sobie w kolano. Najlepszym tego przykładem może być slogan marki Daewoo – “Stać Cię na więcej”. Slogan działa na skojarzenia, ale w zdecydowanej większości – negatywnie. Firma chcąc podkreślić swoją wyjątkowość, tak naprawdę zrobiła sobie antyreklamę.

Jak stworzyć slogan reklamowy?

Myślę, że w tym momencie już nie trzeba nikogo przekonywać, że slogan reklamowy to po prostu dobry i skuteczny pomysł. Warto jednak przemyśleć proces stworzenia naszego sloganu, ponieważ będzie nam towarzyszył prawdopodobnie przez długie lata. Nie chcemy przecież powtarzać błędów Daewoo lub linii lotniczych z Uzbekistanu, które życzą swoim klientom “Powodzenia!”. Jak więc stworzyć dobry slogan reklamowy?

  • Rytmiczność

Warto spróbować, aby Twój slogan reklamowy był po prostu rytmiczny. Możesz zrymować ze sobą słowa lub użyć rytmicznej zapadającej w głowę melodii. Najprostszym dowodem na to, że to działa może być “Goździkowa przypomina – na ból głowy…”. Przykładem sloganu reklamowego, który buduje rytm poprzez rym może być chociażby – “Mam smaka na maka”.

  • Prostota
Przeczytaj również  Kolory w marketingu - znaczenie

Pomimo, że tworzenie sloganu powinno być wykonane w sposób kreatywny, to nie można w tym procesie za bardzo kombinować. Zadbaj o to, aby nie był on zbyt zagmatwany, a sam przekaz był jasny. Przykładem postawienia na prostotę wobec sloganu reklamowego może być ten od Apple – Think different.

  • Skupienie się na grupie docelowej

Możesz mieć na uwadzę swoich odbiorców i stworzyć slogan reklamowy ukierunkowany na ich potrzeby. W ten sposób jeśli posiadasz produkty kosmetyków pielęgnacyjnych, możesz zdecydować się na pewną kierunkowość Twojego sloganu. Taki zabieg możemy spotkać np. w sloganie “L`Oreal – Ponieważ jesteś tego warta”.

  • Zasadność wyboru

Wiele firm decyduje się na slogany, które po prostu mają uzasadnić odbiorcom, wybór akurat ich produktów. Szczególnie chętnie tego typu slogany reklamowe są wykorzystywane przez firmy, gdzie jest duża konkurencja. Przykładem takiego zabiegu może być chociażby “Hochland – to jest pyszne!”.

Podsumowanie

Slogan reklamowy to przede wszystkim potężne narzędzie marketingowe, które umacnia Twoją pozycję na rynku, a także w świadomości odbiorców. Pomimo, że teoretycznie jest to często tylko kilka słów, to nie można zlekceważyć procesu tworzenia i należy dać sobie odpowiednią ilość czasu. Nie chcesz przecież, aby Twój slogan deprecjonował Twoją markę jak w przypadku Daewoo, tylko żeby na stałe przeszedł do popkultury i zapisał się na kartach historii.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Co to jest slogan reklamowy i jak go stworzyć? Claim Marki - Blog"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.