Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Social Media - Marketing / Monitoring Social Media – czyli jak poznać swoich klientów?


Monitoring Social Media – czyli jak poznać swoich klientów?



5 stycznia 2022 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Media społecznościowe na skutek intensywnego rozwoju, wykorzystuje się obecnie do bardzo wielu różnych czynności. Od dawna już nie chodzi tylko o poszukiwanie znajomych ze szkoły, nawiązywanie i podtrzymywanie relacji itp. Wraz z rozwojem social mediów, przyszły także nowe rozwiązania, które posiadają różne funkcjonalności itp. Jednym z nich jest właśnie monitoring social mediów i fakt, że można go wykorzystać do poznania swoich klientów. Brzmi nieźle?

Czym jest monitoring social media?

Monitoring social media to najprościej mówiąc monitorowanie mediów społecznościowych, pod kątem interesujących nas tematów, aktywności itp. W dużym stopniu ułatwiają ten proces różnego rodzaju narzędzia do monitorowania social mediów. Dzięki nim możemy na bieżąco śledzić posty, dyskusje, fora, grupy itp. w różnych mediach społecznościowych, w których użytkownicy rozmawiają o określonej przez nas tematyce, np. produkt, marka, kampania itp.

Narzędzia do monitoringu social mediów są w dużej mierze rozbudowane i możemy dokonać różnych analiz, zobaczyć ciekawe dane statystyczne dotyczące np. ogólnej oceny wizerunku marki, wielu porównań, a także tych względem konkurencji. Rodzaj posiadanych funkcjonalności oczywiście różni się w poszczególnych narzędziach, jednak zdecydowana większość podstawowych i najbardziej istotnych informacji, będzie w każdym z nich.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Dlaczego warto monitorować media społecznościowe?

Na wstępie warto zaznaczyć, że monitoring social mediów wcale nie jest przeznaczony tylko dla największych firm. Poszczególne ceny różnych narzędzi są coraz bardziej przystępne, a część funkcjonalności jest dostępna za darmo. Warto w takim razie zastanowić się nad tym, czy może w naszym przypadku warto przynajmniej przetestować jedno z dostępnych rozwiązań. Dlaczego warto to zrobić? Monitoring social mediów pozwala:

  • Poznać swoich klientów – bez względu na to, czy mówimy o potencjalnych klientach, osobach zupełnie niezwiązanych z marką, czy też o naszych stałych odbiorcach. Dzięki monitorowaniu mediów społecznościowych możemy zobaczyć w różnych miejscach to, czego użytkownicy oczekują od naszej marki, co im się podoba lub co ich zdenerwowało. Krótko mówiąc: dowiesz się kim są Twoi klienci.
  • Identyfikować kryzysy – dzięki monitorowaniu social mediów będziesz wiedział, kiedy wybucha np. na Facebooku ożywiona dyskusja na temat Twojej firmy. Może być tak, że wzmożone zainteresowanie marką, wcale nie jest dla Ciebie korzystne. Dzięki monitoringu mediów społecznościowych, będziesz mógł szybko zlokalizować, zidentyfikować, a następnie zażegnać kryzys.
  • Sprawdzać swój content –  innymi słowy, możemy sprawdzić, czy nasza ogólna działalność (produkty, usługi, treści itp.), spełniają oczekiwania klientów. Użytkownicy w social mediach często będą wyrażać własne emocje, to również bardzo przydatna informacja.
Przeczytaj również  Skalowanie biznesu - czym jest?

Jakie narzędzia do poznania swoich klientów wybrać?

Aby poznać swoich klientów dzięki monitorowaniu social mediów, musimy wiedzieć jakie narzędzia wybrać. Przyjrzyjmy się zatem 3 najpopularniejszym narzędziom do monitoringu mediów społecznościowych:

  • Sentione – jest to jedno z najpopularniejszych narzędzi do monitorowania social mediów w Europie. Prawdopodobnie jest to spowodowane m.in. tym, że Sentione pozwala na monitorowanie interesujących nas fraz, w wielu różnych językach. Świetnie sprawdzi się w sytuacji, gdy nasza firma prowadzi np. sprzedaż zagraniczną itp. Ciekawą funkcjonalnością narzędzia jest możliwość odpowiadania na komentarze w social mediach z poziomu narzędzia, a także “AI Bots” – mamy możliwość wykorzystania chatbotów oraz botów głosowych.
  • Mention – po polsku, mention to “wzmianka”. Ciekawa nazwa dla narzędzia monitorującego social media, z którym będziemy mogli monitorować najpopularniejsze media społecznościowe (Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, TikTok itp.). To na co warto zwrócić uwagę to fakt, że Mention w swojej ofercie, ma także wersję bezpłatną, jednak znacznie ograniczoną.
  • Unamo – bardzo często wybierane i cieszące się dobrą opinią polskie narzędzie, które umożliwia m.in. monitoring social mediów. Co ciekawe, Unamo posiada własną aplikację mobilną, dzięki czemu pojawiające się informacje w mediach społecznościowych na temat naszej firmy, mamy zawsze pod ręką i możemy szybko reagować. Ciekawą funkcjonalnością Unamo jest to, że możemy np. wyeksportować dane w postaci infografiki.
Przeczytaj również  Video marketing - co to jest i jak wykorzystać możliwości video marketingu?

Warto zaznaczyć, że każde z wymienionych narzędzi oferuję nie tylko monitoring social mediów, ale także innych miejsc w Internecie. Oznacza to, że jeśli na wskazany przez nas temat, pojawi się np. wzmianka na jakimś blogu, stronie internetowej itp. To również zostaniemy o tym powiadomieni.

Monitoring Social Media – kilka słów na koniec

Monitorowanie mediów społecznościowych to nic innego, jak śledzenie pojawiających się informacji na wskazane przez nas tematy w social mediach. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu specjalistycznych narzędzi, które oprócz monitoringiem mediów społecznościowych, umożliwiają także śledzenie informacji w innych miejscach w Internecie. 

Warto pamiętać, że dzięki tym wszystkim funkcjonalnością różnych narzędzi, możemy bardzo dobrze poznać naszych klientów. Ich zachowania konsumenckie, potrzeby, oczekiwania itp. To wszystko sprawia, że naprawdę warto jest się zainteresować monitoringiem social mediów.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Monitoring Social Media - czyli jak poznać swoich klientów?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.