Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Reklama dla sklepu stacjonarnego [Marketing]


Reklama dla sklepu stacjonarnego [Marketing]



1 czerwca 2022 (Zaktualizowano: 3 stycznia 2023) 6-8 min. czytania

W dzisiejszych czasach sprzedaż wielokanałowa jest dość ważnym elementem modelu biznesowego wielu przedsiębiorstw. Co więcej, obecnie bardzo wiele osób po prostu korzysta z wielu kanałów sprzedaży podczas podróży zakupowej, która przebiega od otrzymania informacji o produkcie, do dokonania zakupu, a nawet obsługi posprzedażowej. To powoduje, że sklepów stacjonarnych mimo wszystko stale przybywa, ponieważ na ich otwarcie decydują się także firmy, które rozpoczynają od założenia sklepu internetowego.

Jednak przedsiębiorstwa, które bazują na sprzedaży stacjonarnej, także coraz chętniej i w miarę możliwości próbują rozpoczynać działalność internetową. O ile w przypadku internetu, sposobów na reklamę jest mnóstwo, o tyle wiele osób może się zastanawiać nad tym, jak reklamować sklep stacjonarny? – Podpowiadamy.

Sprzedaż wielokanałowa – po co otwierać sklep stacjonarny i go reklamować?

Obecnie wiele osób decyduje się na otwarcie sklepu stacjonarnego, nawet jeśli już posiadają otwarty sklep internetowy. Najczęstszym motywem takiego działania jest po prostu chęć sprzedaży wielokanałowej i czerpanie z niej korzyści. Dlaczego zatem jest to tak istotne? Nie tylko z uwagi na przyzwyczajenia konsumentów, którzy coraz częściej korzystają z wielu kanałów w swojej podróży zakupowej.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Z punktu widzenia marki, jest to bardzo ważny oraz silny tzw. touchpoint, czyli punkt styku marki z konsumentami. Sklep stacjonarny jest namacalny. Klient może do niego wejść, dotknąć asortymentu, zobaczyć wszystko na własne oczy. Co więcej, zdjęcia sklepu stacjonarnego można wykorzystać w sklepie internetowym. Chociaż namacalność w różny sposób jest już w internecie zastępowana, to nadal jest to dość istotne dla wielu konsumentów. Jednak aby sklep stacjonarny był rentowny, warto rozpocząć działania marketingowe i reklamowe na jego rzecz.

Przeczytaj również  Jak działa wyszukiwarka Google?

Sposoby na reklamę sklepu stacjonarnego

Obecnie możliwości reklamowe są ogromne, a możliwych kanałów marketingowych jest bardzo dużo, które także świetnie sprawdzą się na potrzeby sklepów stacjonarnych. Ze względu na stosunkowo niskie wymagania finansowe, najpopularniejszym sposobem na reklamę jest reklama internetowa. Jednak w jaki sposób możliwe jest reklamowanie w internecie sklepu stacjonarnego?

Lokalne pozycjonowanie stron oraz sklepów

Nawet jeśli posiadasz już sklep internetowy lub stronę www, która zajmuje wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, nie oznacza to, że użytkownicy z okolicy Twojego sklepu stacjonarnego wiedzą o Twojej firmie. Warto w takim razie rozpocząć kampanię lokalnego pozycjonowania strony, która zwiększy widoczność firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania. Użytkownicy wpisując frazy związane np. z okolicą sklepu stacjonarnego, będą otrzymywali w wynikach wyszukiwania np. informacje o Twoim punkcie sprzedaży.

Co więcej, dzięki utworzeniu wizytówki firmy w Google Moja Firma, użytkownicy będą mogli znaleźć sklep stacjonarny w Google Maps, wyszukać trasę do niego, a także będzie się wyświetlał w rozszerzonych wynikach wyszukiwania w zakładce “Mapy”. Jest to doskonały sposób na to, aby zareklamować swoją firmę w lokalnej społeczności, a także wśród turystów odwiedzających dane miasto.

Reklama sklepu stacjonarnego w lokalnych mediach

Wciąż ciekawą możliwością reklamy jest wykorzystanie na potrzeby promocji sklepu stacjonarnego lokalnych mediów. Jednak w tym przypadku należy już wziąć pod uwagę już dużo większy budżet reklamowy. 

Przeczytaj również  Reklama Biura Podróży [Marketing]

Wynika to z faktu, że tradycyjne media, nawet te lokalne, wymagają często dość dużych opłat za reklamę tego typu (np. artykuł w prasie lub spot reklamowy w radio/telewizji). Warto jednak mieć na uwadzę także grupę odbiorców, a także popularność danego medium, ponieważ np. młodzież, może niekoniecznie często sięgać po lokalną prasę itp.

Sklep stacjonarny w mediach społecznościowych

Media społecznościowe to także dobry pomysł na to, aby podjąć dialog z odbiorcami marki, zaciekawić sposobem komunikacji, a także zachęcić do odwiedzin sklepu stacjonarnego. Co więcej, strona firmy na Facebooku staje się coraz bardziej standardem, nie natomiast możliwością wyróżnienia się. 

To powoduje, że warto mieć na uwadzę wiele kanałów marketingowych, jakimi są social media (Facebook, Instagram, TikTok), aby utrzymywać kontakt z potencjalnymi klientami oraz osobami, które skorzystały już z usług Twojej firmy. Obecnie są to narzędzia, które w realny sposób mogą zwiększyć liczbę osób odwiedzających sklep stacjonarny.

Reklama oraz marketing sklepu stacjonarnego – podsumowanie

Pomimo wszechobecnej sprzedaży internetowej, stale rozwijającego się rynku e-commerce, sprzedaż stacjonarna jest wciąż ważną częścią rynku i wiele firm z niej korzysta. Jest to ważny element sprzedaży wielokanałowej, który może być bardzo istotnym touchpointem w strategii marketingowej firmy. Warto jednak znać sposoby na reklamę sklepu stacjonarnego, ponieważ dotarcie do lokalnej społeczności może okazać się pod pewnymi względami nawet trudniejsze, niż zdobycie uwagi użytkowników w internecie.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Reklama dla sklepu stacjonarnego [Marketing]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *