Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Marketing produktowy – na czym polega?


Marketing produktowy – na czym polega?



23 sierpnia 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Prowadząc działalność w internecie z pewnością wiemy, że są różne sposoby reklamy, jednakże cel jest zawsze ten sam, a mianowicie wzrost sprzedaży produktów i usług oraz większa rozpoznawalność firmy, brandu lub marki. Dziś sprawdzimy czym jest i jakie daje możliwości marketing produktowy, którego zadaniem jest zwrócenie uwagi klienta bezpośrednio na towar.

Co to jest marketing produktowy?

Marketing produktowy według definicji, to różnego rodzaju czynności, których zadaniem jest sprawienie, żeby potencjalny klient znał naszą firmę i sam z siebie wybierał nasze produkty w trakcie dokonywania zakupów. Chodzi tutaj np. o zadbanie o charakterystyczne, niekonwencjonalne opakowanie produktu, które odróżni nas od konkurencji, a także o informowanie potencjalnych nabywców o tym, że taka firma jak nasza istnieje. To niezwykle istotne działania, bo prawie w każdym sektorze konkurencja jest ogromna, więc trzeba się wyróżnić. Jeśli nic nie zrobimy, to nasze towary mogą zostać niezauważone przez potencjalnych klientów, bo w sklepie produkty nie stoją na półce same, tylko wśród innych marek. Drugim problemem jest wcelowanie w potrzeby i zamiłowania konsumentów. Sukces odnoszą te firmy, które w umiejętny sposób zaznaczają, że są dostępne i które nabywca łączy z nazwą lub logo określonego brandu. Inaczej mówiąc wzrost rozpoznawalności, to zwiększenie zysków.

Przeczytaj również  Segmentacja klientów - czym jest?

W jaki sposób efektywnie reklamować produkty?

Możliwości skutecznej promocji jest wiele. Najprostszy podział to działania bezpośrednie i pośrednie. Działania bezpośrednie to takie, których zadaniem jest zwrócenie uwagi potencjalnych nabywców, czyli wszelakie kampanie marketingowe, reklama w radiu lub telewizji, dzień reklamy brandu itp. Działania pośrednie to przede wszystkim oryginalne, rzucające się w oczy opakowanie, wykorzystanie rożnych barw, większą ilość produktu w tubce lub słoiczku itp. Dobrym przykładem zastosowania marketingu produktowego są towary z wyższej półki tzw. luksusowe. Można zauważyć, że działania marketingowe tego typu marek są najczęściej na bardzo wysokim poziomie, reklama znacząco wyróżnia produkty luksusowe na tle innych firm. Działania promocyjne są oryginalne, przykuwające uwagę i szybkie do zapamiętania, dzięki czemu są niezwykle skuteczne. Analizując reklamę tego typu możemy znaleźć kilka ciekawych pomysłów, które mogą się również sprawdzić w naszej kampanii promocyjnej.

Przeczytaj również  Reklama piekarni - 6 pomysłów na marketing

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Gdzie marketing produktowy będzie najskuteczniejszy?

Tak naprawdę marketing produktowy możemy wykorzystać do promocji wszystkich towarów, jednakże najlepsze zastosowanie będzie miał w promocji produktów luksusowych tzn. z wyższej półki oraz produktów masowych, czyli produkowanych w ogromnych ilościach. W przypadków reklamy towarów ekskluzywnych warto pamiętać, że kupujący zwracają ogromną uwagę na historię firmy lub marki oraz zasadami jakimi się ona kieruje. Natomiast przygotowując kampanię produktową dla produktów masowych skupiamy się na cechach, zaletach samego produktu, klienci muszą wiedzieć w czym ten produkt jest lepszy od innych.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Marketing produktowy - na czym polega?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *