Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Reklama piekarni – 6 pomysłów na marketing


Reklama piekarni – 6 pomysłów na marketing



1 stycznia 2022 (Zaktualizowano: 21 stycznia 2022) 6-8 min. czytania

Chociaż branża piekarnicza jest jedną z tych branż, która wydaje się, że nigdy nie zniknie z rynku, przecież ludzie zawsze będą musieli kupować pieczywo i inne produkty z tej branży. To mogłoby się wydawać, że nie trzeba zajmować się działaniami promocyjnymi piekarni. Jednak właśnie przez te same cechy rynek piekarniczy cechuje wysoka konkurencja, a tam gdzie konkurencja, tam potrzebna jest także reklama.

Tradycyjne metody promocji piekarni

Piekarnia jest przede wszystkim świetnym przykładem, który może wykorzystywać aromamarketing. Kto nie lubi zapachu świeżutkiego i ciepłego chleba? Szczególnie w chłodne zimowe poranki? Zapach unoszący się w pobliżu może przyciągnąć osoby, które przed chwilą skończyły swój pierwszy posiłek, a aromat po prostu wzbudzi apetyt konsumentów. 

Chociaż jest to najbardziej oczywisty przykład, to nie jest to jedyna tradycyjna metoda promocji piekarni, co jeszcze możemy wyróżnić? Poza oczywistą komunikacją bezpośrednią z klientem, a także odpowiednią aranżacją wnętrza, warto także postawić na współpracę z lokalnymi mediami, co pozwoli nam na wzrost rozpoznawalności w bezpośredniej okolicy, a w przypadku piekarni jest to najbardziej kluczowe.

Warto także zastosować odpowiednie działania względem niesprzedanych produktów danego dnia. Jeśli wypieki nie zostały sprzedane, można w ostatnią godzinę otwarcia obniżyć cenę poszczególnych produktów, aby klienci chętniej po nie sięgali. 

Czy reklama piekarni w Internecie ma sens?

Tradycyjnych rozwiązań reklamowych w przypadku piekarni nie brakuje. W takim razie czy reklama w Internecie ma sens? Jak najbardziej. Idąc z duchem czasu pokazujemy klientom, że rozumiemy mechanizmy współczesnego rynku i staramy się być z nimi na każdym kroku. Zakłady piekarnicze to marki jak w każde inne, a zatem mechanizmy marketingowe, wizerunkowe itp., również znajdą tutaj swoje zastosowanie.

Jakie zatem można wyróżnić działania reklamowe piekarni za pośrednictwem Internetu?

  • Pozycjonowanie stron – jest to najbardziej uniwersalna metoda działań promocyjnych. Za sprawą wzrostu widoczności firmy w Internecie, po prostu zwiększamy świadomość marki wśród naszych odbiorców. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby ktoś z drugiego końca miasta, nie pokochał wypieków konkretnej piekarni i nie nadkładał drogi, aby kupić najlepszy chleb. Wysokie pozycję strony w wynikach wyszukiwania mogą to w realny sposób umożliwić.
  • Media społecznościowe – stworzenie grupy odbiorców w social mediach może okazać się strzałem w dziesiątkę. Poza wsparciem dla działań z zakresu pozycjonowania stron, mamy możliwość stworzenia silnej społeczności marki, która będzie po prostu pragnąć kontaktu z piekarnią.
  • Aplikacje mobilne – na rynku nie brakuje obecnie rozwiązań takich jak “Too good to go”. Jest to aplikacja, w której dana piekarnia może się ogłosić, że w promocyjnej cenie sprzeda pod koniec dnia swoje wypieki, aby nie zostały one zmarnowane. Poza oczywistym brakiem strat finansowych, dochodzi w tym momencie także premia wizerunkowa, która w obecnych czasach jest naprawdę drogocenna.

Rozwiązań, które będą mogły w realny sposób wpłynąć na wizerunek, a także pozwolą zwiększyć sprzedaż w przypadku piekarni, naprawdę nie brakuje. W przypadku aplikacji typu “Too good to go” jest to o tyle ciekawe, że uczestnictwo i wystawienie oferty jest darmowe, a klienci samodzielnie odbierają, wcześniej opłacone produkty (nie wiedząc co konkretnie kupują). 

Takie rozwiązanie nic nie kosztuje, a tego typu inicjatywy po prostu mają na celu zadbanie o to, aby nie marnować żywności z powodu końca terminu ważności. Dlatego w przypadku piekarni, jest to świetne rozwiązanie, które wpłynie pozytywnie na rozpoznawalność marki wśród lokalnej społeczności.

Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową piekarni?

Mogłoby się wydawać, że pozycjonowanie strony internetowej w przypadku piekarni, może nie mieć racji bytu, jednak nic bardziej mylnego. Możliwości i korzyści są identyczne jak w każdej innej branży, chociaż oczywiście mogą się nieco różnić. Warto w takim razie przywołać konkretne przykłady działań pozycjonerskich, które można wdrożyć w przypadku reklamowania piekarni w Internecie:

  • Pozycjonowanie lokalne – absolutna podstawa. Przede wszystkim konto w Google Moja Firma, jako wizytówka świetnie sprawdzi się dla wyszukiwań lokalnych w Google Maps. Dzięki temu osoby z najbliższej okolicy, będę skierowane prosto do Twojej piekarni.
  • Prowadzenie własnego bloga – w przypadku piekarni prowadzenie bloga firmowego jest jak najbardziej możliwe. Przedstawianie ciekawych przepisów, dni z życia piekarni, uczestnictwa w imprezach okolicznościowych – relacja z wydarzeń, na brak tematów naprawdę nie będzie można narzekać. Dodatkowo udostępniane posty w mediach społecznościowych mogą wspomóc budowanie społeczności wokół marki.
  • Solidny kanał marketingowy – strona internetowa, która osiąga wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania, niesie za sobą olbrzymie możliwości komunikacyjne, a także marketingowe. Jeśli będziemy posiadali duży ruch na stronie, będziemy mogli stać się liderem na rynku, jeśli dotychczas tak nie było. Z łatwością organizować wydarzenia, zainteresować społeczność konkretnymi sprawami i wiele, wiele więcej. 

Podsumowanie

Branża piekarnicza pomimo gwarantowanego w pewnym sensie zainteresowania ze strony konsumentów, powinna zajmować się działaniami reklamowymi. Poza oczywistymi, tradycyjnymi metodami reklamy, warto także zainteresować się reklamą w Internecie. Najlepszym wyborem jest pozycjonowanie strony internetowej, jednak warto pamiętać, że nie jest to jedyna metoda w przypadku reklamowania piekarni.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.