Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Reklama piekarni – 6 pomysłów na marketing


Reklama piekarni – 6 pomysłów na marketing



1 stycznia 2022 (Zaktualizowano: 3 stycznia 2023) 6-8 min. czytania

Chociaż branża piekarnicza jest jedną z tych branż, która wydaje się, że nigdy nie zniknie z rynku, przecież ludzie zawsze będą musieli kupować pieczywo i inne produkty z tej branży. To mogłoby się wydawać, że nie trzeba zajmować się działaniami promocyjnymi piekarni. Jednak właśnie przez te same cechy rynek piekarniczy cechuje wysoka konkurencja, a tam gdzie konkurencja, tam potrzebna jest także reklama.

Tradycyjne metody promocji piekarni

Piekarnia jest przede wszystkim świetnym przykładem, który może wykorzystywać aromamarketing. Kto nie lubi zapachu świeżutkiego i ciepłego chleba? Szczególnie w chłodne zimowe poranki? Zapach unoszący się w pobliżu może przyciągnąć osoby, które przed chwilą skończyły swój pierwszy posiłek, a aromat po prostu wzbudzi apetyt konsumentów. 

Chociaż jest to najbardziej oczywisty przykład, to nie jest to jedyna tradycyjna metoda promocji piekarni, co jeszcze możemy wyróżnić? Poza oczywistą komunikacją bezpośrednią z klientem, a także odpowiednią aranżacją wnętrza, warto także postawić na współpracę z lokalnymi mediami, co pozwoli nam na wzrost rozpoznawalności w bezpośredniej okolicy, a w przypadku piekarni jest to najbardziej kluczowe.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Warto także zastosować odpowiednie działania względem niesprzedanych produktów danego dnia. Jeśli wypieki nie zostały sprzedane, można w ostatnią godzinę otwarcia obniżyć cenę poszczególnych produktów, aby klienci chętniej po nie sięgali. 

Czy reklama piekarni w Internecie ma sens?

Tradycyjnych rozwiązań reklamowych w przypadku piekarni nie brakuje. W takim razie czy reklama w Internecie ma sens? Jak najbardziej. Idąc z duchem czasu pokazujemy klientom, że rozumiemy mechanizmy współczesnego rynku i staramy się być z nimi na każdym kroku. Zakłady piekarnicze to marki jak w każde inne, a zatem mechanizmy marketingowe, wizerunkowe itp., również znajdą tutaj swoje zastosowanie.

Przeczytaj również  Co to jest mapowana ścieżka klienta? Customer Journey Map

Jakie zatem można wyróżnić działania reklamowe piekarni za pośrednictwem Internetu?

  • Pozycjonowanie stron – jest to najbardziej uniwersalna metoda działań promocyjnych. Za sprawą wzrostu widoczności firmy w Internecie, po prostu zwiększamy świadomość marki wśród naszych odbiorców. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby ktoś z drugiego końca miasta, nie pokochał wypieków konkretnej piekarni i nie nadkładał drogi, aby kupić najlepszy chleb. Wysokie pozycję strony w wynikach wyszukiwania mogą to w realny sposób umożliwić.
  • Media społecznościowe – stworzenie grupy odbiorców w social mediach może okazać się strzałem w dziesiątkę. Poza wsparciem dla działań z zakresu pozycjonowania stron, mamy możliwość stworzenia silnej społeczności marki, która będzie po prostu pragnąć kontaktu z piekarnią.
  • Aplikacje mobilne – na rynku nie brakuje obecnie rozwiązań takich jak “Too good to go”. Jest to aplikacja, w której dana piekarnia może się ogłosić, że w promocyjnej cenie sprzeda pod koniec dnia swoje wypieki, aby nie zostały one zmarnowane. Poza oczywistym brakiem strat finansowych, dochodzi w tym momencie także premia wizerunkowa, która w obecnych czasach jest naprawdę drogocenna.

Rozwiązań, które będą mogły w realny sposób wpłynąć na wizerunek, a także pozwolą zwiększyć sprzedaż w przypadku piekarni, naprawdę nie brakuje. W przypadku aplikacji typu “Too good to go” jest to o tyle ciekawe, że uczestnictwo i wystawienie oferty jest darmowe, a klienci samodzielnie odbierają, wcześniej opłacone produkty (nie wiedząc co konkretnie kupują). 

Takie rozwiązanie nic nie kosztuje, a tego typu inicjatywy po prostu mają na celu zadbanie o to, aby nie marnować żywności z powodu końca terminu ważności. Dlatego w przypadku piekarni, jest to świetne rozwiązanie, które wpłynie pozytywnie na rozpoznawalność marki wśród lokalnej społeczności.

Przeczytaj również  Jak pozycjonować branżę dziecięcą w sklepie internetowym?

Dlaczego warto pozycjonować stronę internetową piekarni?

Mogłoby się wydawać, że pozycjonowanie strony internetowej w przypadku piekarni, może nie mieć racji bytu, jednak nic bardziej mylnego. Możliwości i korzyści są identyczne jak w każdej innej branży, chociaż oczywiście mogą się nieco różnić. Warto w takim razie przywołać konkretne przykłady działań pozycjonerskich, które można wdrożyć w przypadku reklamowania piekarni w Internecie:

  • Pozycjonowanie lokalne – absolutna podstawa. Przede wszystkim konto w Google Moja Firma, jako wizytówka świetnie sprawdzi się dla wyszukiwań lokalnych w Google Maps. Dzięki temu osoby z najbliższej okolicy, będę skierowane prosto do Twojej piekarni.
  • Prowadzenie własnego bloga – w przypadku piekarni prowadzenie bloga firmowego jest jak najbardziej możliwe. Przedstawianie ciekawych przepisów, dni z życia piekarni, uczestnictwa w imprezach okolicznościowych – relacja z wydarzeń, na brak tematów naprawdę nie będzie można narzekać. Dodatkowo udostępniane posty w mediach społecznościowych mogą wspomóc budowanie społeczności wokół marki.
  • Solidny kanał marketingowy – strona internetowa, która osiąga wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania, niesie za sobą olbrzymie możliwości komunikacyjne, a także marketingowe. Jeśli będziemy posiadali duży ruch na stronie, będziemy mogli stać się liderem na rynku, jeśli dotychczas tak nie było. Z łatwością organizować wydarzenia, zainteresować społeczność konkretnymi sprawami i wiele, wiele więcej. 

Podsumowanie

Branża piekarnicza pomimo gwarantowanego w pewnym sensie zainteresowania ze strony konsumentów, powinna zajmować się działaniami reklamowymi. Poza oczywistymi, tradycyjnymi metodami reklamy, warto także zainteresować się reklamą w Internecie. Najlepszym wyborem jest pozycjonowanie strony internetowej, jednak warto pamiętać, że nie jest to jedyna metoda w przypadku reklamowania piekarni.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Reklama Piekarni - 6 pomysłów na marketing lokalny"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *