VD » Blog » Marketing » Marketing automation – jak to działa?

Marketing automation – jak to działa?

18 czerwca 2021 (aktualizacja: 18 czerwca 2021) 6-8 min. czytania
Jak wygląda automatyzacja marketingu ?
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Prowadzisz sprzedaż internetową i zastanawiasz się dlaczego konkurencyjna firma, która posiada podobną stronę internetową, taki sam asortyment, zbliżone ceny i ma tylu klientów? Dlaczego konkurencyjny sklep jest taki popularny, a u ciebie ilość wejść na stronę jest mała? Powodów może być wiele od jakości samego asortymentu (niby taki sam, a jednak klienci widzą różnicę), opinii użytkowników, zadowolenia ze sposobu obsługi, aż na działaniach marketingowych kończąc. Wielu właścicieli firm nie zawraca sobie głowy kluczowymi wskaźnikami efektywności, a to duży błąd. Wykorzystując narzędzia do automatyzacji mamy szansę na polepszenie kontaktów z klientami, co w efekcie wpłynie na wzrost konwersji. Sprawdźmy zatem, co to jest marketing automation i jak go zastosować w sklepie internetowym?

Marketing automation – czym jest?

Marketing automation to inaczej mówiąc zautomatyzowanie działań marketingowych z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania, które ma na celu ulepszyć działania promocyjne, content marketingowe i sprzedażowe. Marketing automation ma na celu zdobywanie leadów. Takie systemy można zsynchronizować z programami do obsługi klientów oraz zbierane informacje wykorzystać do przygotowania działań reklamowych dla konkretnej grupy docelowej. Prościej mówiąc zadaniem marketing automation jest dotarcie do przyszłych klientów i zwiększanie sprzedaży. Osoby zajmujące się marketingiem internetowym wykorzystują wiele ciekawych dedykowanych systemów, które pomagają prowadzić bardzo zaawansowane kampanie promocyjne, nawet bez wykorzystywania złożonych kodów lub algorytmów.

W jaki sposób zastosować marketing automation?

Chcąc osiągnąć zamierzone cele i zwiększyć sprzedaż konieczne jest wykonywanie regularnych i na wysokim poziomie działań. Bardzo ważne jest zbieranie danych o użytkownikach mi.in. źródło wejścia a stronę, które podstrony przeglądali, ile czasu byli w sklepie, które produkty przeglądali, jeśli opuścili koszyk, to na jakim etapie, czy weszli koleiny raz na stronę, czy założyli konto w sklepie itd. Te wszystkie informacje są potrzebne, żeby dowiedzieć się więcej o potencjalnych klientach i biorąc je pod uwagę możemy przygotować kampanię reklamową pod konkretnych użytkowników. Mając taką wiedzę mamy pewność, że nasze działania marketingowe i posprzedażowe zostaną dobrze przemyślane i przygotowanie, co będzie się wiązało z osiągnięciem zamierzonego celu i wzrostem przychodów firmy. Wykorzystując systemy do marketingu automatycznego z reguły bierzemy pod uwagę ciasteczka, czyli pliki cookies. Tego typu dane pozwalają przydzielić użytkowników do odpowiednich sekcji, stworzyć odpowiednie grupy odbiorców, co w praktyce pozwala na przygotowanie i przesłanie spersonalizowanego komunikatu marketingowego.

Zalety marketing automation

Plusem stosowania marketing automation jest przede wszystkim oszczędność czasu. Ręczne przygotowanie i wdrożenie tego typu działań byłoby bardzo czasochłonne. Poza tym wymagałoby zatrudnienia osoby lub osób zarządzających całym procesem i wiązało się z dodatkowymi kosztami. Musimy pamiętać, że automatyzacja wpływa na skuteczniejszy mailing, bardziej dostosowany do użytkowników content marketing i możliwość zbierania danych z różnych źródeł np. social mediów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *