VD » Blog » Marketing » Co to jest konwersja mailingu w marketingu?


Co to jest konwersja mailingu w marketingu?

Publikacja: 28 czerwca, 2021| Aktualizacja: 28 czerwca 2021

Jak zwiększyć konwersję mailingu ?
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

W dobie wszechobecnej konkurencji jesteśmy niejako zmuszeni korzystać z kilku form reklamy. Jeśli chcemy osiągnąć sukces, to nie wystarczy reklamować się w jednym miejscu i czekać na osoby zainteresowane naszymi produktami i usługami. To nie zadziała, musimy aktywnie działać i personalizować przekaz reklamowy. Jednym z kanałów dotarcia do klientów jest e-mail marketing, czyli przesyłanie za pomocą poczty elektronicznej wiadomości w celi tworzenia i utrzymywania relacji z odbiorcami. Taki sposób marketingu wspiera sprzedaż, a jego główną zaletą jest możliwość dotarcia do wybranej grupy odbiorców. Dzisiaj sprawdzimy, w jaki sposób sprawdzać, czy nasz mailing jest skuteczny i ile wynosi współczynnik konwersji. Zapraszam do artykułu.

Co to jest konwersja mailingu?

Konwersja informuje nas ile procent odbiorców przesłanej wiadomości po kliknięciu w odnośnik znajdujący się w treści maila zrealizowało ustalony przez nas wcześniej cel. Celem może być wszystko np. wypełnienie ankiety, zapisanie się do newslettera, ściągnięcie e-booka, pobranie aplikacji, ściągnięcie sprawozdania, sfinalizowanie transakcji, założenie konta użytkownika, zapoznanie się z artykułem lub wystawienie komentarza. Konwersję możemy podzielić na taką, która dotyczy jednego wysłanego mailingu abo wszystkich działań wykonanych na różnych kampaniach dotyczących reklamy mailowej. Efektywność wiadomości marketingowych przesyłanych drogą może być różna i jest zależna od różnych czynników. W związku z tym dobrze jest na bieżąco kontrolować konwersję przesyłanych do klientów wiadomości, żeby wiedzieć, czy nie trzeba wprowadzić zmian.

Wybranie grupy odbiorców

Jeśli chcemy uzyskać wysoką konwersję, warto dostosować przekaz marketingowy do wybranej grupy docelowej. Przeanalizujmy dostępne nam dane, żeby określić naszych obecnych klientów i podzielmy ich np. ze względu na wiek, płeć, zainteresowania, miejsce pracy, wykształcenie itd. Taki podział pomoże nam dostosować treść reklamy do odpowiedniej grupy odbiorców, dzięki czemu uzyskamy wyższą konwersję. Personalizacja to gwarancja, że nasz mailing trafi na podatny grunt, bo zaproponujemy potencjalnym klientom to, czego potrzebują. Wysyłanie ogólnych maili do wszystkich jest już przestarzałe i nie daje żadnych korzyści. Jednego interesuje darmowa przesyłka, drugiego możliwość otrzymania rabatu, trzeciego informacje poradnikowe i ciekawostki z branży, a czwarty chce być na bieżąco z nowymi produktami w sklepie.

Co daje mailing reklamowy?

Przede wszystkim to szansa na utrzymywanie dobrych relacji z klientami i użytkownikami, którzy wchodzą na naszą witrynę. Możemy zbudować z odbiorcami swego rodzaju społeczność, która jest zainteresowana naszymi produktami, informacjami na stronie i blogu, bo przedstawiamy siebie jako specjalistę w naszej branży. Monitorowanie konwersji, to szansa na ciągły rozwój i lepsze spersonalizowanie przekazu, a co za tym idzie większe zyski.

Jak poprawić konwersję?

Monitorując dostępne dane dowiemy się, które elementy są nieskuteczne, a które warto dalej wykorzystywać. Musimy analizować różne aspekty mailingu, żeby był skuteczny np. treść, linki do strony, zdjęcia, częstotliwość przesyłania wiadomości, przyciski call to action (np. kup teraz, kliknij, przeczytaj). Warto sprawić, czy przyciski znajdują się w odpowiednim miejscu w treści maila, czy są zachęcające, czy ich kolorystyka współgra zresztą wiadomości itd.




Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *