Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Jak wybrać firmę pozycjonującą?


Jak wybrać firmę pozycjonującą?



7 stycznia 2022 (Zaktualizowano: 1 września 2022) 6-8 min. czytania

Zastanawiając się nad współpracą z firmą pozycjonującą na pewno zauważyłeś, że jest ich naprawdę bardzo wiele. To sprawia, że trudniej jest zdecydować się na jedną, konkretną firmę SEO. Chociaż lepiej jest mieć wybór w każdym przypadku, to jeśli mamy go podjąć w dziedzinie, z której zakresu nie posiadamy specjalistycznej wiedzy, to łatwo jest po prostu źle wybrać. Warto w takim razie wiedzieć, jak wybrać profesjonalną firmę pozycjonującą strony internetowe.

Jak rozpocząć proces selekcji firm pozycjonujących?

Aby zdecydować się na jedną konkretną firmę pozycjonującą, musimy przede wszystkim dokonać ich selekcji. Chociaż zdecydowana większość przedsiębiorstw w tej branży, określa się jako po prostu firma pozycjonująca strony internetowe, to ich oferta nie będzie identyczna. Natomiast samą selekcję, powinniśmy rozpocząć od siebie.

Zastanówmy się nad tym, na czym nam zależy. Oczywiście na optymalizacji naszej strony oraz na pozycjonowaniu na konkretne frazy kluczowe. Jednak te dwie rzeczy będą figurować w ofertach każdej firmy. Powinniśmy zastanowić się nad tym, czy zależy nam na pozycjonowaniu lokalnym, bliskości siedziby firmy (jeśli preferujemy kontakt osobisty), a może najważniejszy dla nas będzie content marketing?


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Te przykładowe aspekty mają zobrazować to, że nasze preferencje, w znacznym stopniu będą ograniczać liczbę firm pozycjonujących i ułatwią nam wybór. W przypadku działań z zakresu marketingu internetowego najlepiej jest wybrać jedną firmę, która zaopiekuje się wszystkim ważnymi dla nas aspektami. To pozwoli nam zachować spójność działań, która w marketingu jest bardzo kluczową kwestią.

Przeczytaj również  5 funkcji narzędzia Majestic SEO – wsparcie dla SEO specjalisty

Czym kierować się przy wyborze firmy pozycjonującej?

Gdy poznamy nasze preferencje, to na wybór firmy pozycjonującej powinny także wpływać jej rzetelność oraz profesjonalizm. Oczywiście w tym przypadku sprawa jest znacznie trudniejsza. Każda firma pozycjonująca będzie się uważała za najlepszą. To oczywiście naturalny zabieg, nikt przecież nie będzie robił sobie antyreklamy. Dlatego warto zwracać uwagę m.in. na:

  • Doświadczenie – im dłużej firma jest obecna na rynku tym lepiej, szczególnie w przypadku branży SEO. Przede wszystkim pokazuje to, że umie sobie poradzić w dynamicznie zmieniającym się środowisku i na bieżąco monitoruje aspekty związane z branżą m.in. z wytycznymi dla webmasterów od Google. To pozwala sądzić, że jeśli znów przyjdą rewolucyjne zmiany, to taka firma pozycjonująca na podstawie swojego doświadczenia, pozwoli zachować wypracowane wcześniej efekty.
  • Referencje i opinie klientów – chociaż z opiniami klientów bywa różnie (zarówno negatywnymi jak i pozytywnymi) to jeśli mają one odzwierciedlenie w referencjach innych firm, to w znacznym stopniu podnosi to ich wiarygodność. Dlatego powinniśmy uwzględniać m.in. referencje firmy pozycjonującej, przy wyborze agencji, z którą będziemy współpracować.
  • Elastyczność – chodzi przede wszystkim o umowę. Jeśli firma pozycjonująca strony internetowe ma w swojej ofercie sztywny szablon, to może to oznaczać w przyszłości problemy (chociaż nie musi). Długotrwałe np. dwuletnie umowy dają zabezpieczenie takiej firmie, że nawet w przypadku niepowodzenia kampanii SEO, jej klient będzie musiał opłacać takie działania. Dlatego bezpieczniej jest wybrać firmę pozycjonującą, która oferuję bezterminową umowę z krótkim okresem wypowiedzenia.
  • Obsługa klienta – osobisty opiekun, osoba do której możemy się zwrócić w przypadku jakiś pytań lub wątpliwości, a także możliwy kontakt z firmą pozycjonującą ma bardzo duże znaczenie. Nie chcemy przecież podpisać umowy po to, aby nigdy więcej nie zetknąć się z tą firmą (pomijając regulowanie płatności). Im mniejsza jest nasza wiedza na tematy SEO, tym więcej będziemy mieć pytań i wątpliwości. Dlatego odpowiednia obsługa klienta na profesjonalnym poziomie, jest bardzo istotna.
Przeczytaj również  Jak wyszukać obrazem w Google Grafika? - Poradnik

Konfrontacja z firmą pozycjonującą – ostatni etap wyboru.

Gdy określimy już wszystkie firmy pozycjonujące, które będą odpowiadać naszym wymaganiom, pewnie będzie już ich tylko kilka. Przed podjęciem ostatecznej decyzji, warto podjąć się konfrontacji z tymi przedsiębiorstwami. Najprostszym sposobem będzie rozmowa telefoniczna, która daje nam znacznie więcej możliwości, niż wiadomość tekstowa.

Możemy zdecydować się zadać kilka pytań, które pozwolą nam sprawdzić, czy dana firma faktycznie jest najlepszą firmą pozycjonującą. Powinniśmy zapytać m.in. o przebieg działań pozycjonerskich, które firma będzie stosowała, jakie metody ona wykorzystuje, na jakiej zasadzie będą dobierane słowa kluczowe itp. Jeśli odpowiedzi będą spójne, nie będą zawierały ogólników oraz ton wypowiedzi będzie naturalny, może to nas przybliżyć do konkretnej firmy pozycjonującej.

Wybór firmy pozycjonującej strony – kilka słów na koniec

Przy wyborze firmy pozycjonującej powinniśmy kierować się przede wszystkim własnymi potrzebami. Właśnie to w największym stopniu wpłynie na to, na którą firmę pozycjonującą się zdecydujemy. Dopiero później powinniśmy brać pod uwagę konkretne aspekty danego przedsiębiorstwa, tego jak wygląda umowa, obsługa klienta, jakie firma posiada doświadczenie na rynku itp.

Następnym etapem jest kontakt telefoniczny, który pozwala nam faktycznie zweryfikować wszystkie zebrane informacje. W przypadku Virtual Development możesz skorzystać konsultacji SEO, umawiając się na najwygodniejszy dla Ciebie termin. Będziesz mógł poruszyć wszystkie nurtujące Cię kwestie, a także ocenić stopień profesjonalizmu naszej firmy pozycjonującej.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak wybrać firmę pozycjonującą?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.