VD » Blog » Hosting i Domena » Hosting dla sklepu internetowego – poradnik

Hosting dla sklepu internetowego – poradnik

21 maja 2021 (aktualizacja: 21 maja 2021) 6-8 min. czytania
Wskazówki na temat wyboru hostingu dla sklepu online
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Przyjmuje się, że podczas oceny witryny, Googleboty zwracają uwagę na przeszło 200 elementów, to one małą wpływ na widoczność strony w SERP-ach. Niektóre wytyczne są wszystkim znane, jak wartościowy i unikalny content oraz wartościowe linkowanie. Innym bardzo ważnym czynnikiem dla Google, o którym większość osób nie wie, jest dobór właściwego hostingu. Stabilny hosting odpowiada również za poprawne funkcjonowanie strony internetowej i bezpieczeństwo danych. Sprawdźmy zatem, w jaki sposób znaleźć dobrą firmę hostingową.

Co to jest hosting?

Hostingiem nazywamy proces kupna lub wynajęcia powierzchni, na której zamieścimy witrynę w internecie. Zawartość strony www (kod, content, zdjęcia) musi być magazynowana na serwerze, żeby móc ją przeglądać w sieci. Serwerem z kolei nazywamy komputer, który łączy stronę internetową z internautami. Bez względu na to gdzie na świecie użytkownik się znajduje, może przeglądać nasz portal. Firmy hostingowe proponują przeróżne pakiety dla małych firm, jak i dużych podmiotów, które mają znacznie większe potrzeby. Możemy skorzystać z darmowych słów lub wybrać odpłatny dedykowany hosting dla firm.

Co warto wziąć pod uwagę wybierając firmę hostingową?

Nie wolno zapominać, że umowę z firmą hostingową podpisujemy z reguły na min. 12 miesięcy. W sytuacji, gdy po kilku tygodniach okaże się, że wybrany przez nas hosting nie spełnia naszych oczekiwań, poniesiemy tylko niepotrzebne koszty i zmarnujemy czas na przeniesienie witryny do innego dostawcy. W związku z tym przed podjęciem ostatecznej decyzji weźmy pod uwagę poniższe wyznaczniki.

1. Uptime

Uptime to 24 godzinny system pracy serwerów, który wpływa na dostępność naszej strony internetowej. Z reguły firmy hostingowe w umowie zawierają zapis o dostępności na 

poziomie ok. 99%. Jeżeli ten czynnik jest mniejszy, to zastanówmy się czy warto wiązać się z taką firmą. Nie wolno zapominać, że w przypadku, gdy nie działa hosting, nasza strona nie jest dostępna.

2. Szybkość hostingu

Długo ładująca się strona to strzał w kolano. Internauci nie chcą czekać, aż załadują się treści i obrazki, tylko zamykają wolno działającą witrynę. Zauważono, że nawet jedno lub dwusekundowe opóźnienie w działaniu portalu wpływa na kilkuprocentowy spadek konwersji. Zatem im szybciej działa strona, tym większe zadowolenie użytkowników.

3. Bezpieczeństwo

Zdarza się, że strony z przeciętnym ruchem są narażone na ataki hakerów nawet kilkanaście razy w ciągu dnia. W związku z tym dostawca hostingu powinien gwarantować właściwą ochronę witryny internetowej. Musi dbać o aktualizację infrastruktury, a także oferować protokoły bezpieczeństwa np. SSL.

4. Wsparcie techniczne

Właściciele firm z reguły nie są biegli w temacie hostingu i nic w tym złego. Nie muszą się znać na wszystkim, dlatego warto wybrać firmę, która oferuje wsparcie techniczne w razie problemów lub wątpliwości. Nieocenione jest również 24-godzinne monitorowanie jak pracuje serwer. Dzięki temu hostingodawca będzie mógł szybko zareagować w razie awarii.

5. Cena

Z reguły podstawowy pakiet hostingowy jest za darmo lub to są małe sumy. Jednak po zakończeniu promocji lub w sytuacji, gdy będziemy potrzebować hosting o zwiększonej pojemności, okazuje się że cena jest wysoka. Trzeba też uważać na bezpłatny hosting, bo może się to wiązać z wyświetlaniem na stronie niechcianych reklam, które mogą być uciążliwe dla użytkowników.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *