Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Fotografia produktowa – jak robić zdjęcia produktów na sklep / stronę internetową?


Fotografia produktowa – jak robić zdjęcia produktów na sklep / stronę internetową?



20 grudnia 2021 (Zaktualizowano: 1 września 2022) 6-8 min. czytania

O tym jak wielką wartość mają różnego rodzaju grafiki, przekonywaliśmy się na naszym blogu już wielokrotnie. Łatwość w rozpowszechnianiu, odbiorze, przyswajaniu, to wszystko wpływa na to, że ogólny odbiór grafik jest zdecydowanie lepszy, niż np. samego tekstu. Nie dziwi więc fakt, że zdjęcia produktów mają także ogromne znaczenie w szeroko pojętej branży e-commerce, a odpowiednio zrobione zdjęcie, potrafi naprawdę zdziałać cuda.

Jak robić skuteczne zdjęcia produktowe w e-commerce?

Dobrze wykonane zdjęcie produktowe, może okazać się skuteczniejsze od niejednego sprzedawcy. Bez względu na to, czy posiadamy własny sklep internetowy, sprzedajemy na jednej z platform e-commerce lub w mediach społecznościowych, jeśli odpowiednio przygotujemy zdjęcia naszych produktów, to będzie to już połowa sukcesu. 

Wystarczy spojrzeć na aukcje, których właściciele nie decydują się na dodanie żadnego zdjęcia lub jest ono nieczytelne. Praktycznie wszyscy użytkownicy automatycznie “odrzucają” taką ofertę i nie poświęcają jej żadnej uwagi. Jednak nie wystarczy po prostu wrzucić jakiegoś zdjęcia, to jak będzie ono wyglądało, ma kolosalne znaczenie, a możemy na to realnie wpłynąć. Przyjrzymy się teraz temu, jak powinniśmy robić zdjęcia produktów na potrzeby e-commerce.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Dobra fotografia produktowa – co jest ważne?

Przede wszystkim, aby zrobić odpowiednią fotografię produktową musimy pamiętać o wiarygodności. Dobre zdjęcie to takie, które oddaje rzeczywistość. Przedstawmy produkt z jak najlepszej strony, ale nie możemy mijać się z prawdą o tym, jak dany produkt wygląda. Pomijając aspekty prawne, takie zachowanie jest po prostu niewłaściwe i przysporzymy sobie nim jedynie strat wizerunkowych.

Przeczytaj również  Praca zdalna - narzędzia wspierające organizację pracy zdalnej

Do wykonania skutecznego zdjęcia produktowego, czyli takiego, które będzie faktycznie wspomagało nasze działania sprzedażowe, musimy wyposażyć się w odpowiedni sprzęt. Co to będzie?

  • Namiot bezcieniowy – o jego przeróżnych korzyściach można naprawdę wiele powiedzieć. Przede wszystkim jest wyposażony w panele LED, które bez problemu możemy ustawiać i zmieniać ich jasność wedle własnych potrzeb, daje nam on jednolite tło, a także możemy liczyć na jego wysoką mobilność. Odpowiednio wykorzystany, wyeksponuje naprawdę w świetny sposób nasz produkt na zdjęciu.
  • Tła fotograficzne – namiot bezcieniowy zagwarantuje nam zazwyczaj jednolite tło, ale ważne jest posiadać różne zamienniki, aby nasze zdjęcia nie były monotonne. Jeśli posiadamy więcej niż jeden produkt i różnią się one swoim przeznaczeniem, specyfiką itp., to powinniśmy zastanowić się nad zakupieniem także innego tła, aby całość strony nabrała kolorytu.
  • Lampa pierścieniowa – w przypadku wykonywania odpowiednich zdjęć, musimy wyposażyć się w odpowiednią ilość elementów świetlnych, aby móc zapewnić sobie większe możliwości “zabawy” światłocieniem. Nie wszystkie produkty będą wyglądały tak samo dobrze, przy identycznych ustawieniach sprzętu. Co więcej, lampy pierścieniowe pozwalają na doświetlenie produktu zarówno światłem chłodnym, jak i ciepłym oraz naturalnym, warto mieć to na uwadzę.

Jeśli wyposażymy się we wszystkie z tych elementów, bardzo ważny jest także odpowiedni obiektyw, chociaż tutaj uwaga. Nie oznacza to, że musimy być wyposażeni w aparat najwyższej klasy za kilka tysięcy złotych. Odpowiednie ustawienia w namiocie bezcieniowym, doświetlanie lampami pierścieniowymi i dopieszczone do całości tło sprawią, że zdjęcie wykonane smartfonem, również wyjdzie idealnie. Dlatego warto rozważyć, co w naszej sytuacji jest dla nas najważniejsze i dopiero później udać się na zakupy.

Jak rozpocząć robienie zdjęć produktowych?

Gdy jesteśmy już wyposażeni w cały sprzęt, możemy przejść do meritum. Czyli wykonywania zdjęć naszym produktom. Warto pamiętać o kilku aspektach podczas tej czynności, aby w pełni wykorzystać potencjał naszych fotografii. Na co zwrócić uwagę?

  • Przygotowanie do zdjęcia – chodzi tutaj przede wszystkim o czystość samego produktu i o ogólną estetykę. Niech nasz produkt będzie nieskazitelny, a wtedy łatwiej będziemy mogli dobrać do niego odpowiednie tło, które w przypadku produktów powinno być przede wszystkim jednolite (najczęściej białe lub czarne).
  • Ułożenie produktu i dostosowanie parametrów – bardzo ważne jest, aby odpowiednio ułożyć nasz produkt, aby wykonać zdjęcie. Oczywiście najlepiej na samym środku kadru. Następnie musimy do odpowiednio ułożonego produktu, dostosować światło tak, aby wyeksponować cechy naszego produktu, przy jednoczesnym zachowaniu jego autentyczności.
  • Wykonanie zdjęcia produktowego – pamiętajmy o odpowiedniej ostrości. W tym celu może być przydatny np. statyw, który utrzyma obiektyw w bezruchu. Co więcej, powinniśmy wykonać kilka ujęć i najlepiej z różnej perspektywy. Interesującym rozwiązaniem będzie także wykonanie fotografii 360. Oznacza to wykonanie serii zdjęć, podczas obracania produktu. Dzięki temu zestawia się zdjęcia ze sobą, a klienci mogą obejrzeć go z każdej strony.
  • Obróbka zdjęć – odpowiednio wykonane zdjęcie jest najważniejsze, jednak nie należy zapominać o jego liftingu w programie graficznym. Oczywiście nie można przesadzić, ale zrobienie retuszu jest jak najbardziej wskazane. Skupmy się więc na poprawie kontrastu i cieni podczas obróbki zdjęć.
Przeczytaj również  Model Direct to Consumer - D2C

Podsumowanie

Wykonanie odpowiednich zdjęć produktowych w gruncie rzeczy nie jest łatwym zadaniem. Musimy pamiętać przede wszystkim o odpowiednim sprzęcie, chociaż wbrew pozorom, aparat nie będzie najważniejszy. Samo wykonywanie zdjęć również nie należy do najprostszych. Należy pamiętać o odpowiednim wyeksponowaniu cech naszego produktu, przy jednoczesnym zachowaniu wiarygodności. Jej oddanie może być kluczowe w kontekście tego, czy uda nam się sprzedać dany produkt, czy też nie.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Fotografia produktowa - jak robić zdjęcia produktów sklep / stronę internetową?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.