Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / DIMAQ – czym jest i dlaczego warto się nim zainteresować?


DIMAQ – czym jest i dlaczego warto się nim zainteresować?



6 stycznia 2022 (Zaktualizowano: 21 stycznia 2022) 6-8 min. czytania

Udokumentowanie posiadanych kwalifikacji, kompetencji, wiedzy jest po prostu w cenie. Często to właśnie tego rodzaju potwierdzenia decydują o tym, na którą firmę zdecyduje się potencjalny klient. Ma to być pewne zabezpieczenie, które ma przekonać potencjalnego klienta, że skoro posiada on jakiś certyfikat, to prawdopodobnie będę zadowolony z jego usług. W e-marketingu również są dostępne tego rodzaju potwierdzenia posiadanych kwalifikacji.

Czym jest DIMAQ?

DIMAQ to skrót od Digital Marketing Qualification – to poważany certyfikat w branży digital marketingu, a tym samym także w marketingu internetowym. Stworzony został przez IAB Polska (Związek Pracodawców Branży Internetowej), ma za zadanie weryfikować kompetencje z zakresu digital marketingu. Aby go otrzymać, dana osoba musi podejść do egzaminu, który porusza tematykę 12 obszarów marketingu internetowego, a w tym m.in. strategię, social media, programmatic, e-commerce, prawa w Internecie, display itp.

Warto zaznaczyć, że z uwagi na branżę, którą dotyczy DIMAQ, certyfikat jest ważny tylko 2 lata, nie jest nadawany dożywotnio. To m.in. za sprawą tego, że branża marketingu internetowego charakteryzuje się tym, że to co dzisiaj jest aktualne, już jutro może takie nie być.

Co trzeba zrobić aby uzyskać certyfikat DIMAQ?

Warto zaznaczyć, że IAB Polska wymaga tylko i wyłącznie opłaty za podejście do egzaminu. To w jaki sposób się przygotujemy nie jest istotne. Istnieją dwa rodzaje certyfikacji:

  • DIMAQ Basic – podstawowa wersja egzaminu kosztuje 500 zł netto. Warto zaznaczyć, że w przypadku posiadania statusu studenta obowiązuje zniżka i opłata za certyfikację wynosi 300 zł. netto. 
  • DIMAQ Professional – tutaj musimy liczyć się z kosztem certyfikacji, który wynosi 750 zł netto.

Warto jednak zaznaczyć, że na stronie oficjalnej stronie DIMAQ, można skorzystać z oferty szkoleniowej, która ma przygotować do pozytywnego wyniku na certyfikacji. Tutaj również mamy możliwości wyboru dwóch szkoleń:

  • Akademia DIMAQ Basic – 8 spotkań po 2,5 godziny. Koszt szkolenia 3000 zł. netto w formie zdalnej, jeśli chcielibyśmy odbyć spotkania stacjonarnie, musimy się liczyć z kosztem 3500 zł. netto.
  • Akademia DIMAQ Professional – szkolenie w formie stacjonarnej w Warszawie, trwa 4 dni po 8 godzin dziennie. Koszt tego szkolenia wynosi 4000 zł netto. Natomiast w przypadku formy zdalnej, 8 dni po 2,5 godziny dziennie, a koszt wynosi 3500 zł. netto.

(Stan na dzień: 07.01.2022 r.)

Warto jednak zaznaczyć, że szkolenie nie jest wymagane, możemy zdecydować się na inną firmę szkoleniową lub po prostu przygotować się do certyfikacji DIMAQ samodzielnie.

Jak odnowić certyfikat DIMAQ?

Jak powiedzieliśmy na początku, DIMAQ w każdej swojej formie jest ważny przez okres 2 lat. Po tym czasie musimy przejść “recertyfikacje”, która przebiega podobnie, jednak ma inne wymagania w zależności od poziomu zaawansowania posiadanego przez nas DIMAQ. Polega to na tym, że w okresie trwania certyfikatu, a więc przez 2 lata, musimy uzbierać 50 punktów w przypadku DIMAQ Basic oraz 100 punktów w przypadku DIMAQ Professional.

O co chodzi? – wymienione punkty to tzw. punkty recertyfikacyjne. Przyznawane są one na podstawie na podstawie naszej działalności w obrębie digital marketingu. Często będzie się to wiązało z uczestnictwem w imprezach organizowanych przez IAB Polska, które są płatne itp. Za co jeszcze można uzyskać punkty recertyfikacyjne DIMAQ?

  • Udział w szkoleniach/warsztatach – różna punktacja, taka sama sytuacja jak w przypadku konferencji,
  • Udział w grupach roboczych IAB Polska
  • Publikacje dotyczące digital marketingu
  • Uczestnictwo w programach kształcenia studiów wyższych lub podyplomowych

DIMAQ – kilka słów na koniec

DIMAQ to szanowany certyfikat w branży digital marketingu, który został opracowany przez IAB Polska. Aby go uzyskać wystarczy opłacić certyfikację i zdać egzamin kontrolny. Pomimo, że dostępne są programy szkoleniowe, to nie są one wymagane, a przygotować się można do egzaminu samodzielnie. DIMAQ obejmuje 12 obszarów tematycznych marketingu internetowego, w tym m.in. social media, programmatic, e-commerce itp. Warto jednak pamiętać, że certyfikat ważny jest przez okres 2 lat, a aby uzyskać recertyfikacje musimy uzbierać wymaganą liczbę punktów.

Źródło: https://dimaq.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.