Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Najlepsze darmowe skrypty e-commerce


Najlepsze darmowe skrypty e-commerce



19 maja 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Każdy właściciel firmy, który zamierza przenieść swoje usługi do internetu musi się zastanowić nad wybraniem odpowiedniej platformy sprzedażowej. Przede wszystkim należy rozważyć, jakie funkcje CMS-a będą przydatne, jakie mamy potrzeby i wymagania? Może się okazać, że darmowe skrypty e-commerce spełniają nasze oczekiwania, bo oferują wiele ciekawych rozwiązań i bardzo często są dobrze przystosowane do pozycjonowania sklepu. Poznajmy zatem dwie ciekawe propozycje CMS-ów dostępnych na rynku.

Magento Open Source

Magento to jeden z chętniej wybieranych skryptów e-commerce. Niestety ten CMS ma jedną zasadniczą wadę, czyli zasobożerność. Problemem może się okazać postawienie strony na współdzielonym hostingu, a czasem może to być niewykonalne. Jeśli mamy zaprzyjaźnionego programistę, który dokona niezbędnych zmian w kodzie sklepu, to wszystko będzie poprawnie działać. Na oprogramowaniu Magenta możemy bez problemu postawić nawet wielkie sklepy z tysiącami produktów. Magenta jest dobrze przygotowana pod pozycjonowanie. Automatycznie tworzy się mapa strony, zadbano o przyjazne adresy URL, istnieje mobilna wersja witryny, w łatwy sposób można ustawić metadane dla artykułów, określonych podstron i kategorii, a z poziomu edytora sklepu można bardzo prosto uzupełniać atrybuty alt. Zaletą tego skryptu jest wprowadzenie przez autorów przyjaznych funkcji pomocnych przy sprzedaży. Szybko i łatwo możemy połączyć sklep z marketplacem Allegro, możemy na bieżąco kontrolować ilość osób zalogowanych wchodzących na stronę i wykorzystując zebrane dane utworzyć profil odbiorców i dostosować do nich ofertę. W Magento mamy do dyspozycji wiele statystyk sprzedażowych i możemy sprawdzać, które artykuły cieszą się największą popularnością. Kolejną ciekawą funkcją jest zarządzanie kartami artykułów w bardzo szeroki sposób np. możemy zwiększać grafiki, mamy dostęp do komentarzy i wtyczek social media.

Przeczytaj również  Clickbait - co to jest? Przykłady stosowania

PrestaShop

PrestaShop to platforma sprzedażowa również bardzo popularna w Polsce. Umożliwia zastosowanie wiele ciekawych funkcji poprzez zainstalowanie odpowiednich modułów, te działania są bardzo łatwe do wykonania. Panel administrator jest podobny do WordPressa, dlatego część osób korzystających z tego CMS-a będzie bez trudu korzystać z PrestaShop. Twórcy oprogramowania zadbali o bezpłatne wtyczki, które umożliwiają podpięcie systemu płatność lub połączenie z systemem firm transportowych. PrestaShop jest prostszy w obsłudze aniżeli Magento, dlatego tutaj nie będziemy mieli kłopotu z współdzielonym hostingiem. Wszystko zależy od tego, jak dużo artykułów będziemy chcieli sprzedawać i ile osób będzie wchodzić na stronę. Ten skrypt również jest dobrze przygotowany pod działania SEO. Jeśli będziemy korzystać ze standardowego szablonu, musimy nanieść tylko parę poprawek. Warto poprawnie ustawić znaczniki Title, Description, i Keywords. Jeśli chcemy skutecznie wypozycjonować witrynę to musimy założyć osobnego bloga, zoptymalizować grafiki pod kątem pozycjonowania i zadbać o rozbudowaną treść (opisy produktów, strona główna). Pod kątem sprzedażowym warto zadbać o połączenie z serwisem Allegro, a także umieścić na stronie formularz kontaktowy, chat i ankiety. Konieczne będzie także rozbudowanie opcji płatności i dostawy towarów.

Przeczytaj również  Jak zabezpieczyć stronę przed kradzieżą treści?

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak założyć darmowy sklep internetowy?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *