Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing - Pozycjonowanie / Reklama sklepu obuwniczego – pomysły marketingowe


Reklama sklepu obuwniczego – pomysły marketingowe



10 maja 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Branża obuwnicza cały czas prężnie się rozwija. Niezależnie od lockdownów i kryzysu gospodarczego wszyscy potrzebujemy obuwie. Dzieciom rośnie stopa, a my po prostu chcemy mieć nową, ładną parę butów. Ilość sklepów obuwniczych cały czas się powiększa, wiele sklepów stacjonarnych przez pandemię koronawirusa zdecydowało się na sprzedaż swoich produktów online.

Pozycjonowanie strony, to konieczność, jeśli chcemy wyprzedzić konkurencję. Nie da się skutecznie dotrzeć do większej ilości klientów, jeśli naszej strony nie będzie na wysokich pozycjach w organicznych wynikach wyszukiwania.



Sezonowość w marketingu

Branża obuwnicza jest sezonowa, tzn. w zależności od pory roku i pogody musimy zapewnić naszym klientom inny asortyment. Przygotowując słowa kluczowe do promocji strony koniecznie trzeba uwzględnić sezonowe zapotrzebowanie na różne rodzaje obuwia, przykładowo na wiosnę użytkownicy będą wyszukiwać półbuty lub nawet klapki i sandały, a jesienią kalosze, kozaczki i ocieplane botki.

Przeczytaj również  Automatyzacja procesów w sklepie internetowym

Dobór fraz do SEO

Odpowiednie wybranie fraz do pozycjonowania jest najważniejszą czynnością. Jeśli źle dobierzemy słowa kluczowe, to nasza reklama nie przyniesie żadnej korzyści. W sklepach obuwniczych warto promować frazy z długiego ogona tzw. long tail. Dzięki konkretnym zapytaniom na stronę e-sklepu trafią faktycznie zainteresowani klienci i z pewnością znają to czego szukali. Tworząc frazy long tail weź pod uwagę: producenta, model, rozmiar buta, kolor, materiał, rodzaj podeszwy, płeć lub informację, że to obuwie dziecięce, czyli wszystko co może mieć znaczenie.

Content – czyli pomysł na prowadzenie bloga

Jeśli chcemy, żeby nasza strona została uznana przez roboty wyszukiwarki za wartościową, to musimy kłaść duży nacisk na odpowiednie, unikalne i przydatne treści. Nie można kopiować opisów i artykułów z innych witryn, wszystko musimy napisać sami lub skorzystać z usług sprawdzonego copywritera. Na stronie powinny pojawić się pozycjonowane frazy, ale nie wolno zapominać, że muszą być w naturalny sposób wplecione w teksty. Wszystko musi być przyjazne użytkownikom, sztuczne zabiegi nie są dobrze widziane ani przez odbiorców ani przez roboty Google. Przygotowując i publikując treści na stronie trzeba również uważać na duplikaty wewnątrz domeny, takie działania również są niedozwolone. Dobrym rozwiązaniem jest prowadzenie bloga obuwniczego, po pierwsze takie działania wzmocnią stroną, a po drugie nasi obecni i przyszli klienci będą mogli znaleźć w nim informacje na temat pielęgnacji butów, które obuwie nadaje się do danej stylizacji, prezentowanie nowych kolekcji i informacji o ciekawych wydarzeniach.

Przeczytaj również  Marketing prawniczy

Optymalizacja sklepu pod SEO oraz UX

Po doborze fraz i przygotowaniu contentu należy się zabrać za zoptymalizowanie strony. Jeśli chcemy, żeby strona była technicznie dobrze przygotowana, musimy wprowadzić pewne poprawki. Przede wszystkim trzeba zająć się title oraz meta description, poprawić czas wczytywania się witryny, sprawdzić ile ważą zdjęcia, czy mają uzupełniony o pozycjonowane frazy atrybut Alt, odpowiednio zoptymalizować kategorie a stronie, uzupełnić nagłówki H1-h2 itd.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Reklama sklepu obuwniczego [Inspiracje]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *