VD » Blog » Optymalizacja Witryny - Pozycjonowanie / SEO » Podstawy tworzenia dobrego tagline – wskazówki

Podstawy tworzenia dobrego tagline – wskazówki

2 sierpnia 2021 (aktualizacja: 5 sierpnia 2021) 6-8 min. czytania
Dlaczego warto stworzyć dobry tagline?
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Prowadząc biznes internetowy z pewnością nieraz spotkałeś się z terminem tagline. Zapraszam do artykułu, z którego dowiesz się czym jest tagline i dlaczego warto go wykorzystać do zwiększenia konwersji na stronie internetowej.

Co to jest tagline?

Tagline to inaczej slogan lub podtytuł, który najczęściej znajduje się pod logotypem witryny. Jego zadaniem jest w krótki i oryginalny sposób opisać co możemy znaleźć na stronie lub jej niepowtarzalną właściwość. Tagline ma być nieskomplikowany, a jednocześnie efektywnie wpływać na odbiór naszego brandu lub firmy przez potencjalnych klientów. Przy pomocy zaledwie kilku zwyczajnych wyrazów mamy szansę zachęcić do pozostania użytkowników w witrynie i do skorzystania z naszych usług lub zakupu produktów. Tagline to narzędzie, którego celem jest poinformowanie odbiorcy jakie jest nasze motto, czym różnimy się od konkurencji, dlaczego to właśnie my jesteśmy wyjątkowi.

Statystyki są ważne

Musimy pamiętać, że użytkownik który pierwszy raz wszedł na naszą stronę, czasami przez przypadek, prawdopodobnie nie wie, czym się zajmujemy i naszym zadaniem jest go szybko i prosto o tym poinformować. Z reguły użytkownicy przez chwilę przyglądają się logo, potem sprawdzą lewą część witryny i na końcu jej środek. Trwa to z reguły bardzo krótko tylko kilka sekund, ale to właśnie podczas tego czasu internauta decyduje, czy chce dalej przeglądać stronę, czy ją zamknie. Konkurencja w sieci jest ogromna, dlatego musimy się wyróżnić na tle innych podobnych stron. Są też odwiedziny strony, których czas nie przekracza 10-25 sekund, to z reguły Ci odwiedzający, którzy szukali czegoś innego lub nie mogli tego znaleźć u ciebie, dlatego nie zostali dłużej. To najczęściej użytkownicy, którzy znaleźli nas w wyszukiwarce, czyli teoretycznie powinni być zainteresowani tematyką i zawartością naszej witryny, jednakże oni nas nie znają dlatego trudno im szybko wyszukać niezbędne informacje. Przez wejścia tego typu wzrasta współczynnik odrzuceń z wejść na stronę, jeśli jest zbyt duży to Google może nam obniżyć ranking, bo uzna, że strona nie jest wartościowa dla użytkowników.

Jak zachęcić do pozostania w witrynie na dłużej?

Nie jesteśmy w stanie całkowicie wyeliminować osób, które szybko wychodzą z naszej strony. Ważne jest tylko ile ich łącznie jest i co możemy zrobić, żeby zmniejszyć tę liczbę? Przede wszystkim internauci od razu po wejściu na stronę główną muszą wiedzieć, co się na niej znajduje. Z pewnością dobrze napisany tagline nam w tym pomoże. Możemy w nim wpisać absolutnie wszystko, co może zachęcić do pozostania w serwisie. Tego typu podtytuły poinformują odwiedzających, co oferujemy a to powinno skłonić ich do dalszego przeglądania zawartości witryny. Przykładowo możemy napisać, że Jesteśmy wyłącznym dystrybutorem w Polsce danego produktu lub Oferujemy darmową wysyłkę i bezpłatne zwroty lub Tylko u nas 999 wzorów modnych sukienek lub Buty, torebki, paski na każdą kieszeń lub Odzież najlepszych światowych projektantów itp.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *