Jak skutecznie reklamować siłownię w internecie?

sobota, 8 maja, 2021 - Google Ads (AdWords) - Pozycjonowanie / SEO

Jak pozycjonować i reklamować siłownię w internecie ?
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Aktualizacja: 25 maja 2021

W ostatnich latach Polacy zaczęli mieć świadomość, że zdrowy styl życia jest bardzo ważny. Wiele osób korzysta z usług siłowni, co wpłynęło na wzrost ilości siłowni i klubów fitness w całym kraju. Konkurencja jest ogromna, dlatego reklama internetowa jest niezbędna, żeby potencjalny klient nas odnalazł. Sprawdźmy, jak skutecznie wypromować stronę w internecie.

Pozycjonowanie strony internetowej

Przede wszystkim warto zastanowić się nad pozycjonowaniem strony w wyszukiwarce Google. Wiele osób wyszukując usługi korzysta z wyszukiwarki. Pierwszym etapem pozycjonowania jest właściwy dobór fraz i tu najlepiej jest skupić się na pozycjonowaniu lokalnym i wybranie słów kluczowych zawierających miasto lub dzielnicę, np. siłownia Wrocław, klub fitness Wrocław Krzyki. Tego typu frazy są po pierwsze tańsze i łatwiej je wypozycjonować, po drugie trafiamy do odbiorcy, który faktycznie jest zainteresowany naszą usługą w danej lokalizacji. Kolejnym krokiem jest właściwa optymalizacja strony, uzupełnienie witryny o ciekawy i unikalny content i pozyskanie wartościowych linków. Strona powinna być responsywna, czyli poprawnie się wyświetlać na urządzeniach mobilnych, musi się szybko ładować i być łatwa w obsłudze. Zalecamy uzupełnienie profilu Google Moja Firma. Dzięki temu informacja o naszej siłowni będzie się wyświetlać w Google Maps i ułatwi pozycjonowanie. W wizytówce możemy podać najważniejsze informacje o firmie, zdjęcia, ceny, adres, numer telefonu i opinie naszych klientów.

Kampania Google Ads

Kampania Google Ads to kolejna bardzo dobra forma promocji. To płatna reklama w Google, którą największą zaletą jest to, że po przygotowaniu kampanii i wpłaceniu środków do Google baner wyświetla się od razu. Z reguły kampanię Google Ads stosuje się, gdy czekamy na efekty pozycjonowania. Jeżeli dysponujemy większym budżetem warto stosować obie formy promocji. W kampanii Google Ads wykorzystuje się opcję płatności za kliknięcie tzw. Pay Per Click, to znaczy że opłaty zostaną pobrane tylko wtedy, gdy użytkownik wejdzie poprzez baner reklamowy na naszą witrynę. Reklamując stronę siłowni możemy pojawiać się w płatnych linkach w wyszukiwarce Google lub umieszczać banery w Google Display Network, czyli na rożnych stronach np. o zdrowym odżywianiu lub z ubraniami sportowymi. Dzięki temu mamy szansę na zaprezentowanie swoich usług większej ilości osób. Warto skorzystać z opcji, jaką daje Google Ads, czyli remarketing. Dzięki niemu możemy pokazać reklamę osobom, które były na naszej stronie, ale z jakiegoś powodu z niej wyszły. Jest szansa, że reklama ich zainteresuje i skorzystają z naszych usług.

Social media

Warto założyć konto filmowe na Facebooku, bo dzięki temu możemy podtrzymywać relacje z obecnymi i przyszłymi klientami, informować o nowościach (sprzęcie, pracownikach), ciekawych wydarzeniach, zmianach w organizacji siłowni i wstawiać filmiki z poradami. Warto zorganizować konkurs z nagrodami np. miesięcznym karnetem do siłowni. Dzięki temu nasi fani będą udostępniać post swoim znajomym i zwiększmy zasięg działania. Social media to świetne miejsce na budowanie rozpoznawalności marki. Warto skorzystać z płatnej kampanii Facebook Ads do promowania postów, żeby jeszcze bardziej zwiększyć zasięg działania.



Możliwość komentowania została wyłączona.