VD » Blog » Google Ads (AdWords) - Marketing - Narzędzia Webmasterów Google » Google Merchant Center


Google Merchant Center

Publikacja: 5 kwietnia, 2021| Aktualizacja: 25 maja 2021

merchant center od Google
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

Prawie każdy chociaż raz skorzystał z porównywarki internetowej. To świetne narzędzie również dla właścicieli sklepów, bo wiąże się z pozyskaniem cennego ruchu na stronie i zwiększeniem konwersji. Google również widzi potencjał w tego typu usługach dlatego przygotowało swoją wersję porównywarki internetowej – Zakupy Google. Chcąc reklamować swój sklep w Zakupach Google trzeba przesłać wyszukiwarce informacje odnośnie produktów, które sprzedajemy. Do tego właśnie przydaje się Google Merchant Center.

Google Merchant Center (GMC, Centrum Sprzedawcy Google) – to przydatne narzędzie reklamowe dla osób zarządzającymi kampaniami eCommerce. Dzięki niemu przygotowanie kampanii Google Shopping z reklamami produktowymi jest bardzo łatwe i nie zabiera dużo czasu. Sklepy internetowe w prosty sposób mogą zarządzać swoimi produktami, w taki sposób żeby zwiększyć sprzedaż w prowadzonych kampaniach reklamowych. Wystarczy, że wrzucą informacje dotyczące oferowanych artykułów (zdjęcie produktu, cena, nazwa produktu) i będą one widoczne w wyszukiwarce.

Chcąc założyć Google Merchant Center należy wejść na swoje konto poprzez stronę Google dla sprzedawców, osoby posiadające konto Gmail nie muszą się rejestrować. Nowi użytkownicy mogą założyć konto, nawet jeśli ich adres mailowy jest w innej domenie. Podczas rejestracji należy podać informacje dotyczące naszej działalności, nazwę firmy, kraj, adres sklepu internetowego itd. Po uzupełnieniu wszystkich danych trzeba jeszcze wgrać pliki produktów.

Feed produktowy to właśnie pliki z produktami, które trzeba wgrać. Znajdują się w nim wszystkie potrzebne informacje dotyczące artykułów, które chcemy reklamować. Co możemy znaleźć w tych plikach? Przykładowo kategorię, tytuł artykułu, adres url dla grafiki, szczegółowy opis, cenę, warunki i koszt dostawy, ilość sztuk, GTIN, numer katalogowy, markę, docelowy adres url itd.

W związku z tym, że nie ma limitów odnośnie ilość produktów. Możemy wgrać plik zawierający wyłącznie 1, 100 albo i więcej produktów. Dzięki temu z Google Merchant Center mogą korzystać nawet bardzo małe sklepy, który chcą w Google Shopping oferować minimalną ilość artykułów, a także giganci, którzy w swojej ofercie mają po kilkadziesiąt tysięcy artykułów. Dzięki temu każdy, kto chce przygotować kampanię reklamową może skorzystać z tego narzędzia.

Decydując się na taką formę reklamy możemy skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji, albo spróbować samodzielnie przygotować reklamę. To nic trudnego, wystarczy znaleźć po lewej stronie w kolumnie zakładkę Plik danych i wybrać dodawanie nowego pliku danych. Następnie trzeba określić kraj i język (na terenie polski dostępne są 2 języki: polski i angielski). Potem dodać nazwę pliku danych i wybrać sposób, w jaki go wgrasz. Teraz musisz czekać na akceptację, która może potrwać do 3 dni roboczych, ale z reguły trwa to szybciej.

Jeśli wszystko pójdzie dobrze i Google poprawnie zweryfikuje nasze pliki wyskoczy nam komunikat zielony. Jeśli czekamy jeszcze na akceptację wyświetli się komunikat niebieski, a gdy je odrzuci pojawi się kolor czerwony. W takiej sytuacji sprawdź, czemu produkty zostały odrzucone i napraw błędy. „Wygasające produkty” oznaczone są kolorem żółtym i mamy 3 dni na reakcję. Jeśli nie nie zrobimy reklama przestanie się wyświetlać.




Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *