VD » Blog » Pozycjonowanie / SEO » Jaki wpływ na pozycjonowanie ma domena internetowa?

Jaki wpływ na pozycjonowanie ma domena internetowa?

11 czerwca 2021 (aktualizacja: 18 czerwca 2021) 6-8 min. czytania
domena a pozycjonowanie
Zobacz jak zwiększyliśmy sprzedaż o 739%

W internecie jest dużo sklepów, dlatego bardzo ważne jest podczas wybierania domeny nie decydować się na pierwszą lepszą, która jest dostępna. Domena bardzo często utożsamiana jest z firmą, kojarzy się z danym artykułem lub usługą, użytkownicy ją pamiętają i wracają do tego samego sklepu. Musimy wybrać taką nazwę domeny, która będzie charakterystyczna, łatwa do zapamiętania, będzie związana z naszą branżą i przede wszystkim łatwo da się ją wymówić. Czasami bariera językowa jest sporym utrudnieniem dla odbiorców szczególnie w podeszłym wieku. Dobre nazwy domen są często wykupywane na aukcjach przez firmy i później odsprzedawane z odpowiednią marżą.

Domena internetowa

Domena internetowa lub domena www to ciąg znaków, którego zadaniem jest oznaczenie serwisów internetowych znajdujących się na serwerze DNS. Za pomocą domeny www można połączyć się ze stroną www, zawierającą treści, które chcemy przejrzeć. Domena zbudowana jest z dwóch części. Pierwsza to nazwa główna, a druga to jej rozszerzenie, czyli końcówka. Element główny przeważnie dotyczy nazwy brandu, marki przedsiębiorstwa, organizacji, artykuł, usługi lub wydarzenia. Rozszerzenie oznacza z jakiego kraju jest dana firma np. Polska .pl, Niemcy .de, Czechy .cz, Stany Zjednoczone .us itd. Stosowane są też końcówki, które dotyczą wyższego poziomy np. .org, .gov, .com, .net.

Czy nazwa domeny wpływa na pozycjonowanie?

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, czy nazwa domeny wpływa na pozycjonowanie serwisu? Są w tej sprawie dwa sprzeczne stanowiska, cześć osób zajmujących się pozycjonowaniem stron internetowych uważa, że umieszczenie w domenie najważniejszej frazy związanej z promowaną branżą znacznie ułatwia jej poprawienie pozycji w wyszukiwarce. Z kolei dość duża grupa specjalistów ds. SEO jest przekonana, że tego typu zabiegi nie mają absolutnie żadnego wpływu na widoczność witryny w wynikach organicznych. Samo Google informuje już od paru lat, że umieszczenie słowa kluczowego w nazwie domeny nie ma znaczenia i cały czas trwają prace, aby ten wpływ był coraz mniejszy. Dla robotów wyszukiwarek liczy się przede wszystkim wartościowa i unikalna treść na stronie, a także sama firma lub brand.

Jak stworzyć wartościową nazwę domeny internetowej?

Niezależnie od tego, czy nazwa domeny ma jeszcze jakiś wpływ na pozycjonowanie czy też nie, należy poświęcić czas na wybranie odpowiedniej nazwy domeny www. Tak, jak wspominałam wcześniej domena silnie oddziałuje na odbiór danej firmy przez użytkowników i ilość wejść na stronę. Dobra nazwa to łatwa nazwa, czyli taka którą klient zapamiętana. Unikajmy zbyt długich ciągów znaków, nie wstawiajmy za dużo myślników (jeden absolutnie wystarczy), ukośników, cyfr itd. Nie stosujmy polskich znaków, bo użytkownicy są przyzwyczajeni do nie używania tego typu liter, poza tym rozszerzając działalność na rynek zagraniczny będzie z tym kłopot, bo liter ą lub ó nie ma w większości zagranicznych alfabetów. Fonetyka zapisu jest niezwykle istotna, chodzi o to żeby klient nie pomylił się przy wpisywaniu nazwy domeny, w sytuacji gdy zapis fonetyczny nie równa się wymowie. Jest szansa, że klient zamiast na naszą stronę znajdzie się u konkurencji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *