Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Co to jest Digital Marketing?


Co to jest Digital Marketing?



20 września 2021 (Zaktualizowano: 27 grudnia 2024) 6-8 min. czytania

Obecnie wiele firm stawia na marketing internetowy, który jest niezwykle skuteczny. Mogą skorzystać z niego firmy, które oferują swoje usługi i produkty w internecie, ale również te których działalność prowadzona jest wyłącznie stacjonarnie. Jednym z zagadnień, o którym można coraz częściej usłyszeć jest Digital Marketing. Sprawdźmy zatem, czym dokładnie jest i w jaki sposób można go skutecznie wykorzystać w naszej firmie.

Co to jest Digital Marketing?

Digital Marketing inaczej zwany marketingiem internetowym lub marketingiem online odnosi się tak naprawdę do wszystkich sposobów reklamy i kanałów dotarcia do potencjalnego odbiorcy w internecie. Mowa tutaj o reklamie na smartfonach, laptopach czy tabletach. Do Digital Marketingu możemy zaliczyć m.in. promocję firmy w aplikacjach mobilnych, przesyłanie reklamy z wykorzystaniem poczty mailowej, promowanie darmowe i płatne w serwisach społecznościowych za pomocą e-mail marketingu, tworzenie kampanii Google Ads oraz pozycjonowanie strony internetowej w naturalnych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google.

Jakie są zalety Digital Marketingu?

Nie od dziś wiadomo, że najskuteczniejszym sposobem dotarcia do nowych klientów i przypomnieniem się obecnym jest internet. Jeśli nie można nas znaleźć w sieci, to tak, jakby nas wcale nie było. Potencjalni klienci chcą sprawdzić naszą ofertę, opinie, mapkę dojazdu, porównać nasze produkty. Inną ważną kwestią jest szansa stałego monitoringu naszych działań reklamowych, możemy kontrolować, czy ponoszone wydatki na reklamę przynoszą oczekiwane efekty, a co jeszcze można poprawić. Warto podkreślić, że Digital Marketing jest tańszy od niektórych tradycyjnych metod promocji np. prowadzenie i promowanie konta w social mediach lub korzystanie z copywritera w celu tworzenia treści na bloga firmowego. Bardzo ważne jest również adresowane działań reklamowych do określonej grupy docelowej, dzięki czemu możemy przygotować reklamę pod konkretne osoby z uwzględnieniem ich potrzeb i zainteresowań, co przełoży się na wyższą skuteczność naszych działań i uzyskanie lepszej konwersji. Digital Marketing umożliwia także odpowiednie skalowanie.

Przeczytaj również  Optymalizacja i pozycjonowanie zdjęć pod SEO [Atrybuty ALT]

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Główne elementy Digital Marketingu

Pozycjonowanie

Pozycjonowanie jest najważniejszą koncepcją Digital Marketingu, jego celem jest zdobycie czołowych miejsc w naturalnych wynikach w wyszukiwarce Google na wybrane branżowe słowa kluczowe. Jeśli chcemy osiągać zamierzone efekty musimy pamiętać o doborze właściwych fraz, tworzeniu unikalnego i użytecznego contentu, optymalizacji witryny internetowej oraz sprawdzeniu profilu linkowego i zdobywaniu wartościowych linków zewnętrznych.

Kampania Google Ads

Google Ads to płatne kampanie reklamowe w Google, dzięki którym nasza witryna znajduje się na wysokich pozycjach. Zaletą tej formy reklamy jest płatność tylko za kliknięcie, a nie wyświetlanie, czyli opłaty są pobierane dopiero wtedy, gdy użytkownik przechodzi na naszą witrynę. Innym rodzajem Google Ads jest promocja w sieci wyszukiwania np. na Gmailu, w YouTube, w witrynach partnerskich pod postacią baneru, krótkiego filmu wideo lub tekstu.

Przeczytaj również  Na czym polega depozycjonowanie strony?

Warto zauważyć, że Digital Marketing jest dziedziną, która ciągle się rozwija i zmienia. Dlatego ważne jest, aby być na bieżąco z najnowszymi trendami i narzędziami, które mogą pomóc w skutecznym promowaniu firmy w internecie. Oprócz już wymienionych elementów Digital Marketingu, istnieje wiele innych strategii, takich jak marketing influencerów, content marketing czy remarketing, które mogą przynieść doskonałe rezultaty.

Marketing influencerów polega na współpracy z osobami znanymi w sieci, które mają wpływ na swoich obserwatorów. Dzięki nim można dotrzeć do nowych odbiorców i budować zaufanie do marki. Content marketing natomiast skupia się na tworzeniu wartościowych treści, które przyciągną uwagę potencjalnych klientów i zmotywują ich do działania. Z kolei remarketing pozwala na ponowne dotarcie do osób, które już miały kontakt z naszą marką, co może zwiększyć szanse na dokonanie transakcji.

Jak zacząć z Digital Marketingiem?

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z Digital Marketingiem, warto skorzystać z pomocy specjalistów. Agencje marketingowe oferują kompleksowe wsparcie w zakresie promocji online, pomagając w doborze odpowiednich strategii i narzędzi. Można również skorzystać z kursów i szkoleń online, które pozwolą zdobyć niezbędną wiedzę i umiejętności w zakresie Digital Marketingu.

Pamiętaj, że kluczem do sukcesu w Digital Marketingu jest stałe monitorowanie i analiza wyników działań. Dzięki temu można dostosować strategię marketingową do zmieniających się potrzeb i oczekiwań klientów, co przyczyni się do osiągnięcia lepszych rezultatów.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Co to jest Digital Marketing?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *