Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Definicje / Czym jest menedżer reklam Facebooka?


Czym jest menedżer reklam Facebooka - Definicja


Menedżer reklam na Facebooku to narzędzie, które umożliwia tworzenie i zarządzanie reklamami w tym popularnym portalu społecznościowym. Pozwala on na przegląd wszystkich kampanii reklamowych, wprowadzanie w nich zmian, sprawdzanie skuteczności, statystyk itp. Co ciekawe, dostępna jest dedykowana aplikacja na urządzenia mobilne, która przenosi wszystkie rozwiązania, dzięki czemu możliwe są szybsze działania związane z kampaniami reklamowymi z dowolnego miejsca.

Co należy zrobić, aby móc korzystać z menedżera reklam Facebooka?

Jak możemy się domyślać, cała procedura nie jest zbyt skomplikowana. Jeżeli chcesz rozpocząć korzystanie z menedżera reklam na Facebooku, wystarczy że:

  • Założysz konto Facebook Business,
  • Utwórz konto reklamowe – w ramach konta Facebook Business,
  • Podłącz do niego fanpage – jest to warunek konieczny, możesz także opcjonalnie podłączyć konto na Instagramie,
  • Wprowadzić kod śledzący Facebooka – czyli tzw. Pixel musi zostać wdrożony na witrynie.

W gruncie rzeczy to wystarczy. Teraz można jeszcze przypisać osoby lub/i partnerów, którzy będą mogli zarządzać kontem menedżera reklam na Facebooku. Będzie się to wiązało ze wszystkimi działaniami, których wykonanie on umożliwia.

Gdzie wyświetlają się reklamy z menedżera reklam Facebooka?

Obecnie Facebook to coś znacznie więcej niż tylko portal społecznościowy. Firma Meta zbiera w sobie inne popularne aplikacje. Zatem gdzie jeszcze możliwe jest wyświetlanie reklam z menedżera reklam Facebooka poza nim samym?

  • Instagram – na karcie eksploruj, na insta stories, w feedzie itp.
  • Messenger,
  • Audience Network – są to podmioty zrzeszone w sieci partnerskiej Facebooka (witryny, aplikacje itp.).