Współczynnik konwersji (Conversion Rate, CR) to parametr, który pokazuje jaka liczba użytkowników dokonała konwersji, po zetknięciu się (interakcji np. kliknięciu) z reklamą Google Ads i jest podawane w procentach. Przypomnijmy, że konwersja to najprościej mówiąc czynność, którą wykonuje użytkownik i jest ona pożądana przez reklamodawcę.
Jak oblicza się współczynnik konwersji?
Współczynnik konwersji oblicza się ze specjalnego wzoru, który można wyrazić w ten sposób:
CR = A/C * 100%
Gdzie CR to współczynnik konwersji, A oznacza liczbę akcji użytkowników, natomiast C oznacza liczbę kliknięć w daną reklamę.
Zatem współczynnik konwersji jest obliczany poprzez podzielenie liczby konwersji przez całkowitą liczbę wszystkich interakcji z reklamą. Warte zaznaczenia jest to, że chodzi o interakcje, które można powiązać z reklamą w danym okresie czasu. Co więcej, współczynnik konwersji jest liczony automatycznie w Google Ads. Warunkiem jest ustawienie śledzenia konwersji na koncie.
Jak można podwyższyć współczynnik konwersji?
Normalne jest to, że chcemy utrzymywać współczynnik konwersji na najwyższym możliwym poziomie. 100% jest praktycznie rzecz biorąc, nierealne do osiągnięcia. Jednak w zależności od formy reklamy, optymalizacji całej kampanii itp. Może on być bardzo wysoki. Zatem jak można to osiągnąć?
- Odpowiednie targetowanie – kierując reklamę do odpowiedniej grupy odbiorców masz większą pewność, że Twój komunikat zainteresuje użytkownika, a tym samym będzie chciał z niej skorzystać.
- Użycie odpowiednich słów kluczowych – jeśli reklamujemy np. szampon do włosów, to ustawienie frazy “frytki” nie ma żadnego sensu. Jest to mocno skrajny przypadek, jednak obrazuje problem doboru odpowiednich słów kluczowych.
- Odpowiednio zoptymalizowana strona – strona docelowa, na której ma zostać dokonana konwersja, powinna być skrojona na potrzeby potencjalnego klienta.