Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Definicje / Co to jest witryna internetowa?


Co to jest witryna internetowa - Definicja


Witryna internetowa często także jest nazywana serwisem internetowym. Jest to zbiór stron www, podstron, a także adresów URL, które funkcjonują w ramach jednej, tej samej domeny. Najczęściej wszystkie z nich są oparte na jednym serwerze, jednak nie jest to regułą i mogą występować ich kombinacje.

Jakie są rodzaje witryn internetowych?

W internecie jest obecnych mnóstwo różnego rodzaju witryn i wymienienie wszystkich z nich mogłoby zająć wiele czasu. Co więcej, internet to jedno z najszybciej rozwijających się miejsc, a każdego dnia mogą powstawać witryny z nowym przeznaczenie, dlatego najlepiej skupić się na kilku przykładach, które są stosunkowo popularne. O jakich witrynach mowa?

  • Blogi – blogosfera jest ogromnych rozmiarów. Nazwa wzięła się m.in. ze stale rosnącej liczby blogów internetowych na przeróżne tematy.
  • Serwisy informacyjne – prawdopodobnie każdy użytkownik internetu korzysta z tego rodzaju witryny. Dostarczają one informacji ogólnych, działają trochę na zasadzie dzienników, jednak przez swoją formę funkcjonują znacznie szybciej.
  • Sklepy internetowe – rynek e-commerce dynamicznie się rozrasta. Przybywa zarówno sklepów, jak i kupujących, a to sprawia, że zdecydowana większość internautów korzysta już z usług e-handlu.

Promowanie witryn internetowych – marketing internetowy

Naturalną częścią działalności internetowej jest już ich promocja, reklama, czy ogólniej marketing internetowy. Z biegiem lat pojęcie to ewoluowało i obecnie obejmuje dość spory obszar, który wykracza poza wyszukiwarki internetowe. Warto przyjrzeć się kilku najpopularniejszym sposobom na promocję własnej witryny internetowej:

  • Pozycjonowanie stron – wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania Google, pozwolą użytkownikom zauważyć Twoją witrynę i dadzą impuls do rozwoju firmy.
  • Google Ads – sieci reklamowe stają się coraz bardziej popularne, a przede wszystkim skuteczne. Prym wiedzie w tej branży Google, jako najchętniej wykorzystywana wyszukiwarka. Co ciekawe, ta forma reklamy nie drażni tak bardzo jej odbiorców, co inne formaty reklamowe poza internetem.
  • Social Media Marketing – media społecznościowe stają się coraz bardziej popularne, a to prowadzi do ich dynamicznego rozwoju. To wszystko doprowadziło do sytuacji, gdzie wiele firm wraz ze swoimi witrynami, promuje się właśnie w social mediach.