Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Definicje / Co to jest System Wymiany Linków [SWL]?


Co to jest System Wymiany Linków [SWL] - Definicja


SWL to skrót od Systemu Wymiany Linków. Jest to platforma, dzięki której w szybki i automatyczny sposób można pozyskać duże ilości linków zwrotnych dla danej witryny. SWL oferuje płatny dostęp do bazy składającej się tysięcy stron internetowych, które są zrzeszone w ramach właśnie wspólnego Systemu Wymiany Linków.

W jaki sposób działa System Wymiany Linków?

W Systemie Wymiany Linków są obecni różnego rodzaju właściciele stron internetowych, którzy posiadają wiele domen oraz subdomen, na których w zamian za punkty SWL, zamieszczają obok własnej treści linki podawanego przez osobę zainteresowaną. Ze względu na rodzaj linku wyróżnia się dwa typy SWL:

  • Statyczne – link pozostaje na jednej stronie cały czas,
  • Dynamiczne – link cyklicznie jest przenoszony na inne strony.

Punkty, którymi operuje się w SWL można kupić lub sprzedać za prawdziwe pieniądze. Całość działania SWL opiera się więc na płatnym linkowaniu stron o niskiej wartości, a zatem takich, które nie są przydatne dla użytkowników. To sprawia, że Google niechętnie spogląda na tego typu praktyki.

Czy opłaca się korzystać z SWL?

Jeśli Google spogląda na coś nieprzychylnie, można uznać to za niewłaściwe pod kątem pozycjonowania stron internetowych. Tak też jest w tym przypadku Systemów Wymiany Linków, ponieważ należą do praktyk z zakresu Black Hat SEO. 

To wiąże się z tym, że krótkoterminowo wykorzystanie SWL może przynieść pewne korzyści. Jednak gdy algorytm lub pracownicy Google zwrócą uwagę na fakt uczestnictwa w SWL, mogą zostać nałożone kary na daną stronę lub całą witrynę.