Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Definicje / Co to jest strona wejścia?


Co to jest strona wejścia - Definicja


Strona wejścia to najprościej mówiąc strona danego serwisu, na którą wchodzi po raz pierwszy użytkownik, gdy odwiedza daną witrynę. Bez względu na to jakie jest źródło ruchu konkretnego wejścia, dla użytkowników może być to dowolna strona. Mogli wyszukać artykułu blogowego w wyszukiwarce, znaleźć odnośnik w social mediach do strony głównej itp. To na jaką stronę weszli, wchodząc po raz pierwszy na daną witrynę, będzie definiowało stronę wejścia dla danego ruchu. Analiza stron wejścia jest możliwa m.in. w Google Analytics i pozwala np. poznać zainteresowania odbiorców.

Jak sprawdzić stronę wejścia?

Stronę wejścia możemy sprawdzić w Google Analytics, gdzie wyznaczone będą wszystkie tego rodzaju strony w wybranym przez nas okresie czasu. Następnie możemy poddać analizie to, jakie było źródło ruchu z konkretnej strony wejścia.

W ten sposób, zdobywa się informacje na temat tego, że np. użytkownicy, którzy wchodzą na Twoją stronę z poziomu wyszukiwarki, wchodzą najczęściej na bloga. To może świadczyć o tym, że treści na Twoim blogu są wysoko w wynikach wyszukiwania i w ten sposób użytkownicy dowiadują się o Twojej działalności.

Dlaczego analiza stron wejścia jest ważna?

Warto analizować strony wejścia użytkowników, ponieważ możemy wtedy skupić się na ich dopracowaniu. Jeśli rozpoczynamy np. pozycjonowanie strony internetowej lub przebudowę strony, można skupić się na tych, które są najważniejsze i dadzą największe korzyści. Jeśli ulepszysz najważniejszą stronę wejścia pod kątem UX, użytkownicy mogą chętniej korzystać z innych stron, a także przechodzić do kolejnych etapów w ścieżce zakupowej.