Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Definicje / Co to jest stopka strony?


Co to jest stopka strony - Definicja


Stopka strony inaczej footer, jest jedną z sekcji stron internetowych, która jest umieszczona na samym dole stron. Pełni zazwyczaj funkcje informacyjną dla użytkowników. W stopce strony znajdują się takie informacje jak pełna nazwa firmy, adres firmy, dane kontaktowe, informacja o prawach autorskich, skróty nawigacyjne itp. Warto jednak pamiętać, że stopka strony może się różnić pomiędzy stronami z uwagi na różne branże, charaktery stron, czy samych firm itp.

Dlaczego stopka strony jest ważna?

Stopka strony jest często niedocenianą częścią stron internetowych. Niepotrzebnie. W gruncie rzeczy może pełnić bardzo ważną rolę w strategii komunikacyjnej firmy itp. Co więcej, poza wartością ze względu na potencjalnych klientów, odbiorców i wzmocnienia wizerunku marki, stopka strony jest też istotna z punktu widzenia robotów wyszukiwarek.

Co warto umieścić w stopce strony?

Z tego drugiego powodu, dobrze jest jeśli w stopce strony znajdzie się odnośnik do sitemapy, FAQ (najczęściej zadawane pytania), czy też polityki prywatności. Co więcej, footer to idealne miejsce na umieszczenie linków do portali społecznościowych firmy, które w dzisiejszych czasach są coraz ważniejsze w strategiach marketingowych itp. Dobrze jeśli w stopce strony znajdzie się miejsce także na logo firmy.

Nie należy jednak zapominać w tym wszystkim o odpowiednim wyczuciu i estetyce. Stopka strony powinna być zaprojektowana z myślą o użytkownikach, nie powinna wyglądać sztucznie, a być po prostu użyteczna dla Twoich odbiorców.