Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Definicje / Co to jest Snippet?


Co to jest Snippet - Definicja


Snippet to termin, który jest stosowany wobec opisów stron internetowych z poziomu wyników wyszukiwania. Warto jednak pamiętać, że występuje kilka rodzajów snippetów, jednak te najbardziej pożądane to tzw. Rich Snippet, w rozumieniu jako poszerzony snippet. Jak to wszystko się dzieje? Snippety dodaje się do kodu źródłowego stron, aby opisać znaczniki danych strukturalnych. Dzięki temu crawlery lepiej rozumieją treści danej strony oraz mogą m.in. szybciej ją indeksować.

Jakie są rodzaje snippetów?

Snippetów generalnie są dwa podstawowe rodzaje, jednak mogą one przybierać przeróżne formy. Skupmy się najpierw na tym, że wyróżniamy:

  • zwykły snippet,
  • rich snippet.

Pierwszy z nich to po prostu, zwykły wynik wyszukiwania, który zawiera meta tagi (title, description) oraz adres URL. Natomiast w rich snippet możemy spotkać znacznie więcej, różnego rodzaju danych, m.in. “gwiazdkowe” oceny, opinie, ceny towarów, dostępność produktu, nazwy kategorii na stronie itp.

Po co wykorzystywać snippety?

Snippety pozwalają przede wszystkim urozmaicić wyniki wyszukiwania. Dzięki nim w wyszukiwarce jest dostępnych więcej informacji itp. Co więcej, z punktu widzenia właścicieli stron, snippety mogą być niezwykle pomocne.

Dzieje się tak dlatego, że mogą one w większym stopniu zachęcić użytkownika do przejścia na daną stronę itp. Co więcej, snippety powodują, że Twoja strona może zajmować znacznie więcej miejsca w wynikach wyszukiwania. To zwiększa Twoją powierzchnię reklamową w wyszukiwarce, a teoretycznie nic Cię nie kosztuje. To wszystko powoduje, że naprawdę warto wykorzystywać snippety.