Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Definicje / Co to jest Reklama Google Ads?


Co to jest Reklama Google Ads - Definicja


Reklama Google Ads to komunikat reklamowy przekazywany przez system reklamowy Google, który jest jednym z największych tego typu sieci na świecie. Samo Google Ads, jako narzędzie służy do tworzenia, planowania oraz uruchamiania całych kampanii reklamowych w internecie. Reklamy Google Ads mogą pojawiać się zarówno w wyszukiwarce, jak i stronach www należących do sieci reklamowej Google, w social mediach, serwisie YouTube, poczcie Gmail itp. Przekaz reklamowy może przybierać różne formy, a za samą kampanię, reklamodawca rozlicza się z Google w różnych modelach, np. CPC (koszt za kliknięcie).

Dlaczego warto korzystać z Google Ads do reklamy firmy?

Reklama Google Ads posiada podobne korzyści, jakie posiadają inne reklamy internetowe. Warto jednak wziąć pod uwagę skalę przedsięwzięcia i zasięg samej sieci reklamowej Google. Już sam ten fakt można niewątpliwie rozpatrywać w kategoriach korzyści. O czym jeszcze warto wspomnieć?

  • Kontrola finansów – to reklamodawca ustala budżet na kampanię, który może być wykorzystany w określonym czasie. Jeśli wyznaczona suma środków zostanie osiągnięta przed upływem wskazanego czasu, reklama po prostu nie będzie wyświetlana. Co więcej, jest możliwość własnego wyboru np. tego ile zapłacisz za jedno kliknięcie użytkownika itp.
  • Dostosowanie grupy docelowej – reklama Google Ads może być skierowana np. tylko do ściśle określonej grupy odbiorców z wyróżnieniem wielu ich cech, a także wykorzystywanych urządzeń.
  • Brak zobowiązań – w dowolnym momencie można zrezygnować z reklamy Google Ads, a także gdyby zaszła potrzeba wznowić ją od tego samego momentu.

Od czego zależy cena reklam Google Ads?

Najczęściej wykorzystywany model rozliczeń w systemie reklamowym Google to tzw. koszt za kliknięcie, czyli CPC. W tym przypadku koszt reklamodawcy jest naliczany w momencie, gdy użytkownik zdecyduje się kliknąć w reklamę. W takim przypadku ciężko przewidzieć koszt kampanii reklamowej, ponieważ zależy to m.in. od tego, jak często użytkownicy będą wybierali daną reklamę itp.

Co więcej, stawki CPC, czyli koszt za jedno kliknięcie w reklamę, też jest uzależniony od wielu zmiennych i nawet dla jednej reklamy w tym samym czasie może być różny. Jednak gdy zbiera się więcej danych o samej kampanii, możliwe jest podanie przybliżonego jej kosztu np. w miesiącu.