Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Definicje / Co to jest Ranking Reklam [Ad Rank]?


Co to jest Ranking Reklam [Ad Rank] - Definicja


Ranking reklam w Google Ads (inaczej Ad rank), to określenie na mechanizm, który umiejscawia poszczególne reklamy na konkretnej pozycji. Co więcej, może on decydować także o tym, czy dana reklama w ogóle zostanie wyświetlona użytkownikowi w danym miejscu. Obliczany jest na podstawie różnych zmiennych, które nie są tylko uzależnione od reklamodawcy lub osoby zarządzającej kampaniami reklamowymi. Jednak odpowiednia optymalizacja reklamy przez specjalistę, może znacznie poprawić jej wyniki.

Jak oblicza się Ad rank w Google Ads?

System ustalając ranking reklam bierze pod uwagę różnego rodzaju zmienne dotyczące samego komunikatu lub spraw związanych z optymalizacją reklamy w Google Ads. Jakiego rodzaju parametry wpływają na Ad rank?

  • Jakość reklamy (zalicza się tutaj m.in. przewidywany CTR, trafność reklamy itp.)
  • Wysokość stawki
  • Kontekst wyszukiwania
  • Próg rankingu reklam
  • Konkurencyjność aukcji

Co więcej, system uwzględnia także to, jaki prognozowany jest wpływ rozszerzeń reklam oraz innych formatów kampani reklamowych. Te wszystkie zmienne decydują o tym, że np. konkurencyjna reklama jest wyświetlana przed Twoją.

O czym warto pamiętać przy rankingu reklam?

Poszczególne parametry nie są równoważne i stałe. Oznacza to, że jeśli np. Twoja reklama będzie trafniej wpisywała się w intencje wyszukiwania użytkownika, może zostać ona wyświetlona nawet jeśli jest tańsza.

Co więcej, ranking reklamy jest obliczany na potrzeby każdego wyszukiwania. To oznacza, że pozycja w Ad rank nawet w przypadku tego samego zapytania w tym samym czasie, nie musi być taka sama dla różnych użytkowników.