Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Definicje / Co to jest Przekierowanie 302?


Co to jest Przekierowanie 302 - Definicja


Przekierowanie 302 to tymczasowe przekierowanie strony internetowej z jednej na drugą. Redirect 302 różni się od przekierowania 301, ponieważ nie wyklucza z indeksu wyszukiwarki strony, na których jest ono ustawione. Przez to jest stosowane rzadziej, jednak przydaje się w przypadku prowadzenia większych prac modernizacyjnych na danej stronie. Dzięki przekierowaniu 302 ruch organiczny, który generowała tymczasowo niedostępna strona, nie będzie przepadał.

W jakich sytuacjach warto zastosować przekierowanie 302?

Przekierowanie 302 jest specyficzne i warto pamiętać o tym, że nie wykluczy danej strony z indeksu wyszukiwarki. Jednak nie zawsze jest to konieczne. Zatem w jakich sytuacjach warto sięgnąć po zastosowanie przekierowania tymczasowego?

  • Dłuższe prace modernizacyjne na stronie lub jej przebudowa,
  • Podczas chwilowej niedostępności produktu w e-sklepie,
  • Zmiany w ofercie sezonowej e-sklepu.

Jakie są różnice przekierowań 302 i 301?

Z perspektywy użytkownika nie ma żadnych różnic pomiędzy przekierowaniem 302, a przekierowaniem 301. W obu przypadkach trafi on pod inny adres URL, niż mógł na to wskazywać wynik wyszukiwania.

Różnica jest jedynie na poziomie crawlerów. W przypadku przekierowania 302, algorytm nie będzie uwzględniał starego adresu, jako nieaktualnego. Nie będzie także obniżał jego pozycji w wynikach wyszukiwania. Natomiast przekierowanie 301 jest stałym przeniesieniem i stary adres po pewnym czasie zniknie z indeksu wyszukiwarki.