Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Definicje / Co to jest link?


Co to jest link - Definicja


Link, często też nazywany odnośnikiem lub hiperłączem, to określenie odwołanie zamieszczane w treściach elektronicznych (głównie internetowych), które kieruje do innego źródła. Link posiada formę tekstową, gdzie tekst posiada zazwyczaj inny kolor i jest podkreślony. Chociaż często będzie posiadał formę adresu URL, to nie jest to cechą nadrzędną linku, ponieważ istnieją odnośniki, które np. posiadają formę zwykłego słowa (tekst jest nadal wyróżniony graficznie), będzie to wtedy tzw. anchor text.

O czym informuje link?

Link, który na pozór wygląda jak ciąg alfanumeryczny, tak naprawdę przekazuje wiele istotnych informacji. Przede wszystkim, warto pamiętać o tym, że dzięki odnośnikom, możemy się dowiedzieć, że:

  • Co widzi użytkownik – czyli jak wygląda link z perspektywy użytkownika, jeśli np. link jest nieprzyjazny, trudny itp., użytkownicy mogą nie chcieć się nim dzielić.
  • Adres URL strony docelowej – wiemy na jaką stronę dotrzemy, po wyświetleniu linku.
  • Gdzie zostanie otworzony – część linków jest opatrzona stosowną informacją o tym, czy zostanie on otworzony w obecnym, czy w nowym oknie itp.

Dlaczego wykorzystuje się linki?

Różnego rodzaju linki w przeróżnej formie wykorzystuje się na potrzeby m.in. rozpowszechniania informacji. Dzięki linkom, przekazywanie sobie informacji w internecie jest dużo prostsze, niż gdyby trzeba było przekazywać je w postaci np. pełnych plików lub tekstów.

Co więcej, linki posiadają także swoje atrybuty, którymi są one opisywane. To atrybuty linków są m.in. odpowiedzialne za to, że gdy roboty wyszukiwarki napotkają link na skanowanej przez nich stronie, będą za nim podążały tak jak użytkownik i uwzględnią w swoim indeksie kontakt pomiędzy stronami, czy też nie. To powoduje również, że linki są bardzo ważnym elementem strategii pozycjonowania stron internetowych.