Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Definicje / Co to jest Keyword Stuffing?


Co to jest Keyword Stuffing - Definicja


Keyword Stuffing to inaczej upychanie słów kluczowych. Jest to technika z zakresu pozycjonowania stron internetowych zaliczana do black hat SEO. Polega ona na nienaturalnym i przesadnym umieszczaniu słów kluczowych w treściach oraz kodzie źródłowym, często nawet na małym obszarze. Keyword stuffing podobnie jak pozostałe techniki black hat SEO są karane przez Google i w skrajnych przypadkach prowadzą do wykluczenia z indeksu wyszukiwarki strony lub całej witryny.

Czy keyword stuffing działa?

Keyword stuffing to wbrew pozorom dość popularne zjawisko, jednak jest to spowodowane tym, że kiedyś przynosił on określone korzyści. Wszystko jednak zmienił algorytm Panda wprowadzony przez Google w 2011 roku. W wyniku czego zaczęły zyskiwać strony, które posiadały treści o wysokiej jakości, natomiast witryny stosujące m.in. keyword stuffing, zaczęły odnotowywać spadki pozycji, a nawet być karane przez Google.

Jakie kary Google nakłada za keyword stuffing?

Keyword stuffing może być karany na różne sposoby przez Google. Przede wszystkim, strony wykorzystujące tę technikę, mogą być poddawane działaniu filtrów antyspamowych, co uniemożliwi im pojawienie się w wynikach wyszukiwania. Co więcej, jeśli nie stanie się to automatycznie, Google może nałożyć filtr na taką stronę ręcznie, a w skrajnych przypadkach zdecydować się na zbanowanie.

Keyword stuffing jest powiązany zatem z keyword density. Jeśli nie chcesz, aby Twoja strona była ukarana przez Google, powinieneś zadbać o to, aby nasycenie słów kluczowych utrzymywać na bezpiecznym poziomie kilku procent, maksymalnie kilkunastu.