Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Definicje / Co to jest Hilltop?


Co to jest Hilltop - Definicja


Hilltop jest algorytmem wyszukiwarki, który w Google rozpoczął swoje działanie w 2003 roku, a największy wpływ na organiczne wyniki wyszukiwania miał w 2004 roku. Praca algorytmu Hilltop skupiała się na ocenie stron internetowych pod względem ich jakości oraz eksperckości. W tym celu Hilltop analizował treści pojawiające się na danej stronie, a także odnośniki kierujące do niej, przyjmując zasadę, że im więcej wartościowych linków, tym większa jakość treści i poziom ich eksperckości.

Algorytm hilltop – działanie

Algorytm Hilltop swoje działanie opiera na wyselekcjonowanej bazie stron o wysokim poziomie eksperckości. Brano pod uwagę m.in. linki, które znajdowały się pomiędzy konkretnymi stronami z bazy, a tymi na zewnątrz. Algorytm miał na celu, aby użytkownicy otrzymywali treści o odpowiedniej jakości, a także aby nie znajdowały się one poza obrębem wiedzy eksperckiej (jeśli było to możliwe).

W wyniku działania algorytmu Hilltop, do bazy stron eksperckich trafiały witryny, które zawierały dużą liczbę odnośników do innych witryn o konkretnej tematyce, jednak nie mające pomiędzy sobą widocznych bezpośrednich powiązań.

Czy Hilltop nadal funkcjonuje?

Obecnie nie ma oficjalnych informacji, jednak można mieć pewność, że działania na których opierał się Hilltop są wciąż uwzględniane w algorytmie Google. Hilltop wpłynął na to, w jakim kierunku rozwijano w następnych latach PageRank, a także pod jakim kątem oceniano w ogóle autorytet stron. To powoduje, że możemy być pewni, że założenia Hilltop na pewno przetrwały, jednak sam algorytm w swojej pierwotnej formie, już raczej nie funkcjonuje.