Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Definicje / Co to jest Google Tag Assistant?


Co to jest Google Tag Assistant - Definicja


Google Tag Assistant to wtyczka do przeglądarki Chrome dostępna za darmo. Jest ona z powodzeniem wykorzystywana przez developerów, ponieważ pozwala szybko sprawdzić kod śledzenia na konkretnej witrynie. Co więcej, Google Tag Assistant pozwala także na rozwiązywanie podstawowych problemów, które wynikają z wdrożenia tagów na stronie itp. Dzięki temu rozszerzeniu nawet bez specjalistycznej wiedzy można sprawdzić, czy narzędzia takie jak Google Analytics zostały poprawnie wdrożone na stronie.

Google Tag Assistant – działanie

Google Tag Assistant jest wykorzystywany do rejestrowania przepływu użytkowników na stronie. Śledzi wysyłane zdarzenia i sprawdza czy występują jakieś problemy. Co więcej, udostępnia tzw. raporty interakcji.

Jeśli chcemy włączyć Google Tag Assistant, musimy zainstalować rozszerzenie, a następnie kliknąć “Enable”. Wtedy ikona w prawym górnym rogu może przybrać 1 z 4 kolorów:

  • Czerwony – jeśli jakikolwiek z tagów Google posiada nieprawidłowości, które należy natychmiast naprawić.
  • Żółty – informuje o niewielkim problemie, który może poczekać.
  • Niebieski – tag od Google został wdrożony prawidłowo, jednak niestandardową metodą.
  • Zielony – wszystkie tagi zostały poprawnie wdrożone i tak też funkcjonują.

Klikając na ikonę Google Tag Assistant (w przypadku problemów z tagami Google), narzędzie wyświetli informacje o danym kłopocie.

Czy warto korzystać z Google Tag Assistant?

Google Tag Assistant to świetne rozwiązanie dla osób, które nie posiadają specjalistycznej wiedzy z zakresu wdrażania tagów Google. Dzięki niemu można w prosty sposób sprawdzić, czy np. Google Analytics będzie mógł poprawnie zbierać dane o ruchu na stronie, czy Google Ads będzie mógł prawidłowo śledzić konwersję itp.