Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Definicje / Co to jest GSP (Gmail Sponsored Promotion)?


Co to jest GSP (Gmail Sponsored Promotion) - Definicja


GSP czyli Gmail Sponsored Promotion to jeden z formatów reklam, które funkcjonują w skrzynce mailowej od Google – Gmail. W Polsce możemy się z nim spotkać od 2013 roku. Za sprawą GSP możliwe jest kierowanie spersonalizowanych komunikatów do konkretnych osób za pośrednictwem skrzynki mailowej.

Z czego składa się GSP?

Gmail Sponsored Promotion to tak naprawdę dwa elementy, które składają się na ten rodzaj reklamy. To właśnie na tym podziale m.in. polega siła tego formatu reklamowego. Jak dokładnie wygląda Gmail Sponsored Promotion?

  • Teaser ad – teaser to tzw. reklama zwinięta. Użytkownik może ją dostrzec na górze listy wiadomości przychodzących. Ma ona za zadanie zachęcić go do kliknięcia i otworzenia wiadomości. Często w teaserze można zobaczyć logo nadawcy reklamy.
  • Właściwy przekaz reklamowy – gdy użytkownik zdecyduje się wybrać teaser, wtedy uruchamia się reklama właściwa tzw. reklama rozwinięta. Występuje ona bardzo często w formie graficznej, a swoją powierzchnią zajmuje całą stronę/całą wiadomość mailową.

Jak kierować reklamami w GSP?

W Gmail Sponsored Promotion jest oczywiście możliwość kierowania treści reklamowych do konkretnych odbiorców. Możemy zdecydować się na nakierowanie kampanii na konkretne grupy użytkowników, wybrać remarketing, miejsca docelowe inne niż konta gmail, a także z uwagi na zainteresowania, słowa kluczowe, lokalizacje geograficzne, demografia, języki, urządzenia itp. Zatem lista możliwości jest bardzo dobrze znana z innych rozwiązań reklamowych, które oferuje nam Google.