Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Definicje / Co to jest GDN (Google Display Network)?


Co to jest GDN (Google Display Network) - Definicja


GDN to skrót od Google Display Network i najprościej mówiąc, jest siecią reklamową Google Ads. Jest ona wykorzystywana na potrzeby promocyjne marek, ofert firm, a komunikaty reklamowe przybierają postać różnego rodzaju grafik (muszą być dostosowane pod parametry przedstawiane przez Google). Są to różnego rodzaju banery, które przedstawiane są za pomocą GDN w podmiotach w niej zrzeszonych. Należą do nich usługi od Google (YouTube, wyszukiwarka Google, Gmail), a także różnego rodzaju strony zewnętrzne.

W jaki sposób działa Google Display Network?

Za pomocą sieci reklamowej Google (GDN), możliwe jest wyświetlanie reklam na różnego rodzaju stronach, które nie są bezpośrednio związane z Google. Dzięki temu, korzystając z np. jakiegoś bloga, portalu informacyjnego, możemy spotkać się z reklamami pochodzącymi z Google Ads, których nadawcami są różnego rodzaju firmy.

Reklamy Google działają na podstawie plików cookie i danych logowania użytkownika. Na potrzeby wyświetlania dopasowanych reklam, śledzi się użytkowników na stronach oraz w wyszukiwarce. Na podstawie danych z plików cookie, GDN może przesyłać ściśle dopasowane reklamy do konkretnych użytkowników.

Jak można kierować reklamami w GDN?

Dzięki zebranym danym przez GDN, reklamodawcy mogą kierować swoimi kampaniami reklamowymi na przeróżne sposoby. Jednak najczęściej wyróżnia się kierowanie w oparciu:

  • Słowa kluczowe – reklamodawca określa frazy, dzięki którym jego reklamy będą się wyświetlać na stronach, które są związane z tymi słowami kluczowymi.
  • Lokalizacja i język – reklamy mogą być dostosowane do wyświetlania się użytkownikom z konkretnych miast lub posługujących się konkretnym językiem.
  • Wykorzystywane urządzenia – być może Twoja kampania reklamowa jest skierowana tylko do użytkowników urządzeń mobilnych. Dzięki GDN możesz kierować swoją kampanią w taki sposób, aby wyświetlała się tylko na tych urządzeniach.

To jedne z najczęściej wykorzystywanych parametrów. Warto wspomnieć także o możliwości kierowania reklamami w GDN w oparciu o dane demograficzne, kontekst, odbiorców, tematy itp. Możliwości jest bardzo wiele, a to sprawia, że GDN to bardzo praktyczne narzędzie.