Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Definicje / Co to jest Fraza?


Co to jest Fraza - Definicja


Fraza (fraza kluczowa) to z języka angielskiego keyphrase, co często jest stosowanie naprzemiennie z keyword, czyli “słowo kluczowe”. Mówiąc najprościej, fraza to jest słowo lub ich zestawienie, które wpisują użytkownicy w pole wyszukiwawcze wyszukiwarki. To powoduje, że fraza to także słowa i zwroty, na które pozycjonuje się strony www. Dzięki temu można przewidzieć, że często wyszukiwane słowo może przynieść wartościowy ruch stronie, jeśli będzie na tę frazę pozycjonowana (zajmowała wysokie pozycje w Google).

Jakie są rodzaje fraz?

Generalnie frazy kluczowe dzieli się na kilka rodzajów z uwagi np. na to czego dotyczą. W ten sposób wyróżnić można przede wszystkim:

  • Ogólne frazy – tego rodzaju słowa kluczowe będą zawierały nie więcej niż dwa słowa, będą to np. “sport” lub “piłka nożna”.
  • Frazy długiego ogona – są to frazy, które będą składały się z większej liczby słów kluczowych, które dokładniej pozwalają opisywać intencje wyszukiwania użytkowników, np. “pozycjonowanie strony www branża nieruchomości”.
  • Lokalne słowa kluczowe – są to frazy odnoszące się do konkretnych obszarów geograficznych, miast, regionów, województw i ich nazwa będzie występowała we frazie kluczowej, np. “pozycjonowanie stron Wrocław”.
  • Frazy brandowe – tego rodzaju słowa kluczowe wykorzystuje się na potrzeby znalezienia informacji o marce, bez znajomości jej adresu URL, np. “Virtual Development”.
  • Frazy branżowe – takie słowa kluczowe, które opisują konkretną branżę, np. “hotelarstwo”.

Można wyróżnić także frazy, które będą odnosiły się do konkretnych osób, np. “Albert Einstein” lub słowa kluczowe wspomagające kampanie marketingowe w social mediach itp.

Wykorzystywanie fraz kluczowych w pozycjonowaniu stron

Pozycjonowanie stron internetowych w dużej mierze opiera się na właściwym operowaniu na różnego rodzaju słowach kluczowych.

Należy odpowiednio je dobrać do danej strony, branży, firmy, a następnie dostosowywać konkretną witrynę pod wybrane frazy, tworzyć treści z nimi związane itp. W ten sposób, możliwe jest osiągnięcie odpowiednich pozycji w wynikach wyszukiwania i zdobycie zainteresowania użytkowników w wyszukiwarce.