Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Definicje / Co to jest Filtr Ręczny Google?


Co to jest Filtr Ręczny Google - Definicja


Filtr ręczny to sposób wymierzania kar stronom i całym witrynom przez Google, za niewłaściwe praktyki w Internecie. Filtr ręczny nie jest związany z pracą algorytmu, ani nie jest wynikiem jego zmian, aktualizacji itp. Nałożenie go wykonuje się w sposób ręczny przez analityków internetowych, najczęściej filtr ręczny jest stosowany wobec stron o contencie niskiej jakości (spamerskich) lub takich, które mogą stanowić zagrożenie.

Jak sprawdzić, czy nałożony został filtr ręczny na stronę?

Przede wszystkim, nałożenie filtru ręcznego przez Google na Twoją stronę, będzie można rozpoznać po spadku pozycji w wynikach wyszukiwania, a także zmniejszonym ruchu na stronie. Jednak w sytuacji, gdy filtr ręczny został nałożony jedynie na jedną stronę z całej witryny, może być to trudne do weryfikacji.

Na szczęście można skorzystać z Google Search Console i przejść do sekcji “Manual Actions”. Jeśli zostanie nałożony filtr ręczny, na którąkolwiek stronę witryny, to właśnie w tym miejscu będzie stosowna informacja na ten temat.

Jak sobie poradzić z nałożonym filtrem ręcznym?

Obecnie filtr ręczny może być nałożony nie tylko za niewłaściwe rozwiązania stosowane na stronie, ale także w sytuacji gdy Google wykryje wirusa. Na szczęście w tym przypadku, jeśli filtr ręczny jest nakładany na stronę, Google wysyła stosowną informację do właściciela strony na ten temat.

Jeśli chcemy ściągnąć z naszej strony karę od Google, musimy rozpoznać problem, rozwiązać go, a następnie postępować zgodnie z instrukcjami Google, które powinny znaleźć się na skrzynce mailowej, powiązanej z Google Serach Console.