Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Definicje / Co to jest Filtr Algorytmiczny?


Co to jest Filtr Algorytmiczny - Definicja


Filtr algorytmiczny, często jest kojarzony z algorithmic penalty, czyli karą algorytmu. Filtr to faktycznie rodzaj kary, która jest nakładana przez algorytm Google, na witryny niespełniające norm jakościowych Google. Oznacza to, że mogą nie być dostosowane np. zgodnie z wytycznymi Google dla webmasterów. Najczęściej, filtr algorytmiczny jest nakładany na strony, które posiadają zduplikowany lub niewłaściwy content, korzystają z black hat SEO itp. Jednak nie są to jedyne możliwe przyczyny i nie zawsze się z tym wiążą.

Filtr algorytmiczny – jak go rozpoznać?

Jeśli na Twoją stronę zostanie nałożony filtr algorytmiczny to niestety, ale Google nie przesyła komunikatu o tym fakcie. Co więcej, jest to kara, którą bardzo trudno rozpoznać, a jeśli się to już uda, to równie trudne jest jej “ściągnięcie”.

Filtr algorytmiczny można rozpoznać na stronie w wyniku analizy słów kluczowych danej witryny. Wynika to z tego, że jeśli filtr algorytmiczny rozpoczyna swoje działanie, to dana witryna wyraźnie spadnie w wynikach wyszukiwania (lub zostanie wykluczona z indeksu Google), a to poskutkuje znacznie niższym ruchem na stronie.

Filtr algorytmiczny – jak działa?

Filtr algorytmiczny jest wynikiem automatycznej pracy algorytmu Google. Oznacza to, że kara jest nakładana na strony w wyniku zaindeksowania elementów kodu strony, treści itp. To powoduje, że jeśli algorytm oceni treści na danej stronie, że są niewłaściwie – po prostu nałoży na nią karę bez żadnych ostrzeżeń itp. Tym filtr algorytmiczny różni się m.in. od filtrów ręcznych nakładanych przez Google.