Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Definicje / Co to jest Deep Link?


Co to jest Deep Link - Definicja


Deep link to tzw. głęboki link, który kieruje użytkownika do konkretnej zawartości znajdującej się w obrębie danej witryny, omijając przy tym jej stronę główną. Obecnie deep linkiem często nazywa się odnośnik, który łączy ze sobą zasoby stron internetowych, a także taki link, który jest wykorzystywany na potrzeby e-mail marketingowe oraz powiadomienia push. Deep link będzie zatem dostarczał dokładnych informacji użytkownikom, a także umożliwiał im wykonanie konkretnego działania.

Do czego wykorzystuje się deep linki?

Deep linki znalazły swoje zastosowanie w bardzo wielu miejscach Internetu i nie zawsze zdajemy sobie sprawę z tego, że aktualnie je wykorzystujemy. W jakich najczęściej sytuacjach deep linki znajdują swoje zastosowanie?

  • Media społecznościowe – np. w przycisku udostępnij. Użytkownik od razu może udostępnić treść, nie przechodzi np. do strony głównej danego medium.
  • Reklamy Google Ads – reklamodawca może zdecydować na jaką stronę w jego witrynie, mają przechodzić użytkownicy po interakcji z reklamą.
  • Artykuły sponsorowane – odnośnik w artykule zazwyczaj prowadzi do konkretnej strony np. produktu w sklepie internetowym.

Interakcja użytkowników z deep linkami

Jeśli w tekście opisujemy zalety produktu i przedstawiamy się jako firma, która w swojej ofercie ma dużo różnych jego wariantów, to użytkownik oczekuje, że link/reklama przekieruje go do strony, w którym będzie mógł to sprawdzić i złożyć zamówienie. Gdyby trafił na stronę główną sklepu, prawdopodobnie nie skorzystałby z oferty i opuścił e-sklep. Odpowiednie zastosowanie deep linków, wpływa zatem na kreowanie pozytywnych doświadczeń użytkowników.