Kategorie: Google Ads / Pozycjonowanie / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Definicje / Co to jest CPV?


Co to jest CPV - Definicja


CPV to skrót od Cost Per View i jest jednym z modeli rozliczania kampanii internetowych w systemach reklamowych, takich jak Google Ads. Szczególnie wykorzystywany jest na platformie YouTube, gdzie reklamodawca płaci jedynie wtedy, gdy reklama zostanie obejrzana w całości lub gdy użytkownik obejrzy minimum 30 sekund, dłuższego spotu. Zatem CPV to koszt naliczany za jedno obejrzenie filmu reklamowego.

Jak dokładnie działa model CPV?

CPV jest modelem rozliczeń przeznaczonym do reklam audiowizualnych lub wideo, z którymi naturalnie najczęściej spotykamy się w serwisie YouTube. Reklamodawca płaci Google za reklamę w przypadku, gdy:

  • Użytkownik obejrzy reklamę w całości (w przypadku krótkich reklam);
  • Użytkownik obejrzy przynajmniej 30 sekund reklamy (w przypadku dłuższych reklam);
  • Użytkownik dokona interakcji z reklamą (kliknie w baner reklamowy itp.);

Reklamy, które są rozliczane modelem CPV mogą wyświetlać się w serwisie YouTube na 3 różne sposoby. Mogą się one pojawiać użytkownikom przed filmami, w ich trakcie lub po zakończeniu. 

Z tego powodu, model CPV najczęściej wykorzystywany jest w kampaniach reklamowych, które mają na celu pozytywnie wpływać na wizerunek reklamodawcy, budowanie świadomości marki itp.

CPV jako Cost Per Visitor

W zależności od sytuacji, skrót CPV może oznaczać także model Cost Per Visitor, co można tłumaczyć jako “koszt za odwiedzającego”. W tym przypadku, reklamodawca płaci za reklamę jedynie wtedy, gdy użytkownik w wyniku zetknięcia się z reklamą, trafi na docelową stronę reklamodawcy, np. poprzez kliknięcie w reklamę.