Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Definicje / Co to jest Content?


Co to jest Content - Definicja


Content to w dosłownym tłumaczeniu po prostu “zawartość”. Współcześnie jest to nazwa stosowana najczęściej w kontekście zawartości stron internetowych, profili w mediach społecznościowych itp. Content wyznacza główną tematykę danej strony, która ma decydujący wpływ na to, jakie osoby są jej odbiorcami. Content pozytywnie wpływa także na samą wiarygodność stron, profili oraz ich właścicieli, pod warunkiem, że jest on odpowiedniej jakości. W ramy contentu wpisują się zarówno artykuły tekstowe, materiały video oraz audio, ale także opisy produktowe, treści na podstronach, oferty itp.

Co składa się na dobry content?

Dobry content w dzisiejszym słowniku to przede wszystkim taki, który jest unikalny oraz wartościowy dla użytkowników. Oznacza to, że nie może być kopiowany, duplikowany, powielany, nie tylko w obrębie danej witryny, ale oczywiście odnosi się to także do innych stron. O czym jeszcze warto pamiętać w przypadku contentu?

  • Merytoryczność treści – przede wszystkim rzeczowość, konkrety, brak zbędnych dygresji itp. Content musi być odpowiedniej jakości, aktualny i ważny dla grupy docelowej.
  • Struktura SEO – dobry content będzie także odpowiednio zoptymalizowany. Mowa tutaj o meta tagach, nasyceniu słowami kluczowymi, linkowaniu wewnętrznym, a także odpowiedniej hierarchii nagłówków.
  • Forma wypowiedzi – treści na poziomie języka powinny być dostosowane do szerokiego grona odbiorców, a także potencjalnej grupy odbiorców konkretnej strony.

Dlaczego warto zadbać o dobry content?

Dobry content to przede wszystkim więcej użytkowników na stronie. Ponadto, Google to również docenia i wynagradza daną stronę, wysokimi pozycjami w wynikach wyszukiwania. Wystarczy powiedzieć, że content urósł do rangi jednego z najważniejszych czynników wpływających na pozycjonowanie stron. Co więcej, wykształcił się osobny dział marketingu, stworzony na jego potrzeby – content marketing.