Czym różni się Pozycjonowanie od SEO?

SEO, czyli Optymalizacja pod Wyszukiwarki Internetowe (Search Engine Optimization) to wszystkie działania w obrębie witryny internetowej, które mają na celu osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarkach internetowych takich jak Google na konkretne frazy kluczowe. Optymalizację możemy podzielić na tę, związaną z techniczną stroną witryny (poprawa kodu, wygląd i układ, nawigacja, linkowania wewnętrzne itp.) oraz treścią strony – odpowiednie nakierowanie Google na słowa kluczowe poprzez unikatowe i angażujące treści to dziś podstawa. Pozycjonowanie to pojęcie dużo szersze i obejmuje wszystkie działania poprawiające pozycję witryny w wyszukiwarce, także te, które wychodzą poza pozycjonowaną stronę internetową (np. linkbuilding).

seo optymalizacja stron internetowych



SEO jako element pozycjonowania

Wypozycjonowanie konkretnych fraz kluczowych na wysokie pozycje w Google to proces, który jest złożony i nie ma jednej ścieżki, która sprawdzi się dla wszystkich. Wszyscy natomiast wiedzą, że nawet świetnie zoptymalizowana strona nie osiągnie wysokich pozycji, jeśli nie będą do niej prowadziły wartościowe linki, a już na pewno w przypadku trudnych słów kluczowych. Pozycjonowanie rozumiane jako wszystkie działania, mające na celu podniesienie rankingu witryny w Google, zawiera w sobie zarówno SEO (czyli optymalizację techniczną witryny oraz treści nakierowane na dane frazy) oraz linkbuilding.

Jak optymalizować stronę internetową?

Na początku każdej kampanii SEO, należy wybrać odpowiednie słowa kluczowe, co jest podstawą do jakichkolwiek dalszych działań. Optymalizacja witryny obejmuje w sobie zarówno zagadnienia techniczne, jak i content, czyli treści na stronie, które jak najlepiej muszą nakierowywać wyszukiwarkę na słowa kluczowe, które chcemy wypozycjonować.

Optymalizacja treści

  • Unikalna, angażująca treść, która zawiera słowa kluczowe
  • Tekst podzielony na nagłówki o odpowiedniej hierarchii html (<h1>, <h2> itd)
  • Wyróżnienie treści istotnych (słów kluczowych, synonimów itd) poprzez znacznik <strong>
  • Linkowanie wewnętrzne
  • Opisy alternatywne obrazków, które zawierają słowa kluczowe lub powiązane frazy
  • Zagęszczenie słów kluczowych (i zbliżonych) ok. 3-5%

Optymalizacja techniczna

  • Dostępność na wszystkich rodzajach urządzeń
  • Kompresja kodu witryny
  • Przyjazny układ witryny i nawigacja
  • Przyspieszenie ładowania witryny
  • Meta dane i adresy URL


Komentarze

Your email address will not be published.